Procés d’acollida d’alumnat de nova incorporació al Centre

ESCOLA T. SOCIAL E.A.P del Centre Font de l’Abella CSMIJ, programa de col·laboració amb el CEE “Font de l’Abella”
Març/Abril Coordinació amb Inspecció i EAP en relació a les noves propostes d’escolarització Proporciona llistat amb les propostes de noves escolaritzacions.
A partir del març, tot i que en algunes ocasions s’avancen les visites. Calendari de visites al Centre de les famílies de l’alumnat proposat per nova escolarització.

Les famílies venen al Centre acompanyades per l’EAP de procedència. S’explica el funcionament i organització del Centre i es visiten alguns espais.

Fa de pont entre la direcció del Centre i els EAPs de les escoles on estan matriculats els i les alumnes  proposats per escolaritzar-se al Centre Informar al CSMIJ de la previsió d’alumnes que entraran al CEE el proper curs. ( només alumant atès pel CSMIJ) Això es farà en el marc de les reunions de coordinació.
Juny Matriculació alumnes nous

Gestions diverses (transport, menjador)

Entrevista famílies:

informa d’ajuts i beques i qualsevol tema que pugui plantejar la família.

Un cop es rep el vistiplau per part del director dels serveis territorials de l’alumnat que serà nova matrícula al Centre, es programen els traspassos d’informació per part dels EAPs de procedència de l’alumnat.

L’EAP del Centre coordina i assisteix al traspàs oral dels EAPs que presenten els nous alumnes als equips docents del CEE.

La psicòloga del programa assisteix a les reunions de presentació dels nous alumnes, i farà el traspàs al seu equip.
Juliol Possibilitat d’entrevistar a les famílies dels alumnes nous, si estan seguits al CSMIJ.
Setembre / Octubre del curs següent. Gestions tutor/a

Acollida dels nous alumnes tant a l’aula com a l’escola.

Els/les tutors/es faran entrevistes a les famílies dels alumnes nous al Centre.

Cal vetllar perquè s’hagin tramitat tots el dictàmens

Reunió general amb totes les famílies dels alumnes del centre

Continuar la tramitació d’ajuts Recollida de dictàmens i expedients Entrevistes a les famílies dels alumnes nous.

Coordinació amb els equip docent dels i les alumnes. En el calendari de reunions, primer es prioritzaran els equips docents que tenen alumnes nous al Centre.