LA CLASSE DELS GRANS DE CAPÇANES

INICI DE CURS

Hola, nens i nenes de la ZER! Som els alumnes de la classe dels grans de l’escola Sant Isidre de Capçanes. D’esquerra a dreta som: David i Nayara, de 6è, Martí, Irina i Lucía, de 5è, i Estel, Safiya i Júlia, de 4t de primària.

S’ha acabat l’estiu, i ens tornem a trobar. Esperem passar-ho bé a l’escola i aprendre moltes coses noves. El mateix desitgem als nostres companys de Marçà, Els Guiamets i La Serra. Tenim moltes ganes de veure’ns aviat a les trobades i sortides d’aquest curs.

Tota la classe tenia moltes ganes de començar l’escola. L’estiu havia estat molt llarg i volíem retrobar-nos amb els companys, I sobretot conèixer-ne els nous. Com cada començament de curs, trobem a faltar els alumnes de 6è que no hi són, tot i que ens visiten cada setmana, i ens conten històries de l’institut.

Aquest curs són, en total, 23 alumnes a l’escola de Capçanes. Sis són nous: quatre de P3 (el Max, la Ivet, l’Agnès i el Jofre), i dos de 3r, l’Èrika i el Joan Dídac. Estem molt contents que siguin amb nosaltres.

A la nostra classe, la dels grans, som vuit alumnes, sis nenes i dos nens. Abans no teníem nom però, gràcies a una pregunta dels alumnes de Marçà, vam decidir, a tutoria, posar nom a la nostra classe: “Els donuts verds”. Algun dia explicarem perquè.

A la nostra escola no hi ha hagut gaires canvis. Sí que hi ha una nova distribució d’armaris i prestatgeries a la classe dels grans i dels mitjans. A més, a la nostra classe hi ha un projector nou. L’antic ha passat a la classe dels mitjans. Encara no hem començat el Projecte de l’Hort, tot i que els de l’Ajuntament ja han passat la desbrossadora. Al menjador assisteixen més alumnes que el curs passat. Els dies que menys alumnes l’utilitzem som 6 o 7, però hem arribat a ser-hi 12. La monitora és la mateixa del curs passat, la Sílvia.

Com que és començament de curs, encara no tenim gaires deures: corregir el treball de classe que no és correcte, un full setmanal de mates i català, acabar feines començades a classe i també investigar algun enigma de naturals. Normalment, tota la classe fa els deures, però algun vegada hi ha gent que no els fa, i diu que no ha tingut temps o que no se n’ha recordat.

Tota la nostra escola porta bata, però fins que no ha deixat de fer calor ens la deixàvem treure. Les nostres assignatures preferides són educació física, mates i plàstica, però ens agrada molt fer teatre i ràdio. A totes les assignatures fem servir fulls quadriculats o blancs. La llibreta només la tenim per anotar acords a l’assemblea verda o a tutoria.

Al pati, habitualment, tota la nostra classe i alguns dels mitjans juguem a bigball. Quan plou juguem a jocs de taula a la classe, l’ordenem…

Respecte a les activitats extraescolars, hi ha dos nenes de la classe que no en fan cap, tres que fan zumba, dos que fan anglès, dos futbol, i dos que fan repàs. També sortim molts dies a jugar al poble junts, normalment al Parc, al costat de la cooperativa. Juguem amb els patinets, les bicis, a fer circuïts, i a d’altres jocs.

Ja tenim moltes ganes de retrobar-nos amb tots i totes els companys i companyes de la ZER. Fins aviat!

Alumnes de 4t i CS de l’escola Sant Isidre, de Capçanes.

1. Neus la iaia de la Claudia

Es el primer dia que visito la vostra pagina em sembla molt interesant, axi veiem els avis tambe les coses tan boniques que feu a l,escola.Anire entran algun dia mes es mol distret aquest ratet.Salutacions a tots i totes.