MOODLE ZER GUICIVERVI
CALENDARI ESCOLAR 2025_2026

Primer dia de colònies superat. Per començar hem anat a Poblet a visitar el monestir. Hem descobert moltes coses sobre la vida dels monjos i sobre com es va construir el monestir. Després hem dinat a fora al pati del monestir cistercenc.
Més tard, ens han portat a l’Espluga de Francolí i hem visitat la cova de la Font Major. Ens ha agradat molt la visita guiada per la cova. Sabíeu que aquestes coves les va crear el pas del riu?!?
Cap a la tarda, l’autocar ens ha portat a la casa de colònies. La casa és de luxe i els monitors molt simpàtics. Ben distrets i menjats al llit ben baldats! demà més i millor.
La setmana del 21 al 25 de febrer vam gaudir de la festa de Carnestoltes. Us en fem un breu resum:
Un any més la disbauxa, la gresca i les ganes de disfressar-se i passar-ho bé no han fallat. Ens endinsem dins d’una setmana una mica diferent de les quals no solem estar acostumats. Tant alumnes com professors hem gaudit i rigut tot veient i posant-nos les diverses garlandes que el Rei Carnestoltes ens ha ordenat.
Hem complert escrupolosament amb les consignes que ha ordenat:

FOTOGRAFIES de les CONSIGNES:
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
Dijous dia 3 de març vàrem anar tots junts a esmorzar a la font de santa Magdalena i ens ho vam passar d’allò més bé.
Vam poder observar el paisatge que ens rodejava gràcies al bon temps i al sol que ens il·luminava. Amb els nostres llapis i les nostres làmines, vàrem dibuixar tot allò que vèiem.
FOTOGRAFIES de ESMORZAR A STA. MAGDALENA:
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
Divendres 4 de març vam arribar tots ben disfressats des de casa per poder fer la nostra pròpia rua de carnestoltes. Disfresses de princeses, de pallassos i d’animals rondaven pels carrers del poble mentre la música sonava. Però no només es van disfressar els alumnes sinó que els mestres també van sortir disfressats fent un petit homenatge a la fira de Verdú!
Familiars i amics de tots els participants de la rua van poder unir-s’hi i gaudir, també, d’una petita cantata a la plaça del castell amb diverses cançons del nostre Rei Carnestoltes. Després, els alumnes van poder mostrar les seves disfresses en una desfilada per cicles on les coreografies no podien faltar.
FOTOGRAFIES de DISFRESSES DE CLASSE – CICLE SUPERIOR
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
FOTOGRAFIES de la RUA
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
A la tarda un gran concurs hem fet. Cada cicle (Picotins, Infantil, Cicle Inicial, Cicle Mitjà i Cicle Superior) ha ballat una coreografia per obtenir un dels quatre premis possibles: Creativitat, Marxa, Diversió i Coreografia. Realment tots i totes ho han fet d’allò més bé però cadascun d’ells ha obtingut un premi diferent. Felicitats a tot l’alumnat, que mai ens deixen de sorprendre.
FOTOGRAFIES de CONCURS i ENTREGA DE PREMIS
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
Finalment hem cremat el pobre Rei Carnestoltes, però … que tal com diu ell mateix no hem d’estar tristos perquè cada any torna per gaudir una vegada més del carnaval.
FOTOGRAFIES de la CREMA DEL REI CARNESTOLTES
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
Diuen que per carnaval tot s’hi val! i així ho hem fet a l’escola Ramon Perelló. Durant tota la setmana hem seguit les consignes de la nostra reina Carnestoltes i quan va arribar dijous gras vam menjar truites i botifarra d’ou fins a quedar ben tips com mana la tradició.
El dia esperat va arribar i divendres ben disfressats vam anar. Bruixes, policies, monstres, superherois, fades…vam tenir un gran assortiment…
A la tarda vam rebre la nostra reina carnestoltes i tot fent una rua pel poble vam arribar al local social de Vilagrassa. Un cop al local, ben decorat per l’ocasió, la reina ens va dedicar un sermó molt bonic i li vam donar les gràcies per venir-nos a veure cada any.
Després, tots els cursos de l’escola ens havien preparat uns balls fantàstics que van assajar amb molta dedicació durant tota la setmana.
La reina carnestoltes va quedar encantada amb les coreografies i es va acomiadar fins l’any que ve tot donant pas a un fi de festa amb música i gresca. 😍🔝🎉
Cliqueu damunt la imatge per veure el recull de fotografies

El David Jorba i la Sònia Franco van venir a les escoles de la ZER a explicar-nos com podem portar una bona higiene bucodental.
Ens van ensenyar una mandíbula i ens van explicar com s’utilitza el raspall de dents i que amb la mida d’un pèsol de pasta ja en tenim prou. Hem de posar atenció amb què cal netejar la llengua i raspallar-se durant dos minuts.
Vam poder observar que hi ha pastes amb més elements químics que d’altres i que hem de de mirar de comprar les més naturals que són les que tenen una ratlla verda a l’extrem. També van ressaltar que cal netejar bé el raspall després de cada ús.
Per acabar els van donar un estoig perquè cada alumne pogués vetllar per la seva salut bucodental, amb una pasta saludable i un raspall de dents.
Us agraïm molt la xerrada va ser molt interessant!
El dia escolar de la Pau i la no violència es commemora cada any el 30 de gener, aquest any queia en diumenge, per això a l’escola Ramon Perelló de Vilagrassa ho vam celebrar el divendres 28.
Per cicles vam fer una sortida pel poble, havíem de fer unes proves per aconseguir formar una frase relacionada amb la Pau.
Més tard ens vam trobar tots els cicles a la plaça del Sitjar i en un gran mural vam enganxar totes les frases i el vam acabar decorant amb símbols de la Pau.
Per últim vam fer una rotllana i vam cantar la cançó de l’alegria.
Va ser un matí molt divertit, ens vam sentir molt units i ens ho vam passar molt bé.