La Laura i en Joan ens ensenyen astronomia

Avui la Laura i el Joan han vingut a l’Escola Ramon Perelló de Vilagrassa per a dur a terme una activitat a cicle mitjà i superior entorn del conte La Laura i en Joan en una recerca molt espacial.

Ens han explicat el camí que han seguit, des de que van començar a ser redactors d’un diari escolar a cicle mitjà, després van fer entrevistes a diferents científics i perquè tots els nens/es poguessin saber moltes coses de la ciència els van proposar fer uns contes en què ells serien els protagonistes.

Hem après que és un luxímetre, un aparell per mesurar la llum, hem pogut veure altres estrelles i hem vist que el sol és molt petit comparat amb les altres!

Tot seguit ens han explicat que antigament coneixien el calendari mirant al cel les constel·lacions dels signes del zodíac i així es situaven en el mes de l’any.

Per acabar cadascú ha dibuixat la seva constel·lació en un trosset de cartolina i les hem enganxat totes en un mural formant un cel comú.

Ens ha agradat molt l’activitat!

Dia internacional de la nena i la dona a la ciència

Avui, 11 de febrer, a l’escola de Guimerà hem celebrat el dia internacional de la nena i la dona  a la ciència.

Durant la setmana hem parlat d’algunes noies científiques i hem llegit la seva història al llibre: Contes de bona nit per a nenes rebels. Us deixem el resum d’algunes biografies que hem llegit. https://youtu.be/jVHLk-AyG70

Al matí, hem tingut l’oportunitat de conèixer la Laura, una científica de Tàrrega que treballa a un laboratori a França. Li vam enviar unes preguntes sobre curiositats que teníem i avui ens les ha respost totes. Hem après molt i hem gaudit escoltant-te  i veient com i on treballes. Ens ha semblat molt interessant veure el laboratori i tots els instruments que utilitzeu! Moltes gràcies, Laura!

Per acabar el dia, ens hem convertit tots i totes en científiques, i aprofitant que estem estudiant l’univers, ens hem dividit en tres tripulacions i hem construït uns coets molt bonics que després hem fet enlairar. Aquesta activitat l’ha organitzat la nostra practicant, la Núria. Ens ho hem passat d’allò més bé! https://youtu.be/pvyEe8-c1xk

Cliqueu a la imatge per veure fotografies d’avui!

Bon cap de setmana 🙂

 

Esquiada 2022

Bon dia a tothom

Ahir vam passar un gran dia d’esquí a les pistes de Port del Comte. Tots estàvem molt nerviosos per esquiar. Vam sortir ben aviat de Tàrrega i un cop arribats a Port del Comte vam esmorzar.

Quan vam haver esmorzat, vam agafar els esquís i ens van posar per nivells. Els nostres monitors van estar ben atents i ens van fer baixar unes pistes per veure com ho fèiem. Ens van ensenyar a fer cunya, iniciar el paral·lel i també a frenar.

Per la tarda vam fer dues activitats, els que van voler seguir esquiant ho van poder fer, i la resta van anar a fer trineus.

Després, vam recollir el material i abans de pujar a l’autocar vam berenar. Va ser un dia molt intens i quan vam ser a l’autocar alguns van sucumbir a la fatiga i es van adormir.

Esperem poder repetir ben aviat i practicar tot allò que hem après.

Aquí teniu un gran recull de les fotografies que vam fer.  🤗⛷🔝🌞

DENIP a l’escola Jardí

Ahir dia 30 de gener va ser el Dia Escolar de la No Violència i la Pau (DENIP). Com era diumenge, i a l’escola no ho vam poder celebrar, ho hem celebrat avui dia 31 de gener.

Infantil ha fet uns coloms als quals hi posava Pau, i tot l’alumnat de primària hem escrit un desig i un propòsit en fulls de diferents colors, que hem plegat en forma de llaç. Hem llegit tots els desitjos i després els hem posat dins uns pots de colors (n’hi havia un per a cada cicle). Cada cicle ha penjat el seu pot d’un arbre, menys infantil que han penjat els seus coloms al codonyer. L’any vinent obrirem els nostres desitjos i propòsits, els llegirem una altra vegada i veurem si s’han fet realitat.

Escrit per l’alumnat de cicle superior de l’escola Jardí

https://photos.app.goo.gl/fUme9gv2WhHMGxNr6

Els Reis passen per Vilagrassa

Després de les vacances de Nadal vam tenir una gran sorpresa quan vam arribar a l’escola i vam trobar l’arbre de Nadal ple de paquets. Els reis havien escoltat els nostres desitjos i ens van portar moltes coses per les aules i pels patis de l’escola. Tots els cicles de l’escola agraïm als reis que hagin estat tant generosos!!

Fins l’any que ve i bon viatge cap a Orient! 😮

 

 

Visita al pessebre de cal Groc de Verdú

El divendres dia 14 de gener els i les alumnes de Primària de l’escola Jardí de Verdú vam anar a fer una visita al pessebre de cal Groc. Tots i totes vam quedar molt sorpresos per l’extraordinari pessebre que elabora cada any el senyor Francesc. Compta amb molts espais diferents, entre els quals podem apreciar una reproducció molt ben aconseguida del castell de Verdú, enllaçats per camins, rius i fins i tot cascades accionades per motors. S’aprecia un gran nivell de detall en cada element.  El senyor Francesc ens va explicar que era la seva afició i que el comença a preparar a mitjans de novembre. Cada any hi afegeix nous elements al pessebre que ell mateix crea. Aquí podeu veure les fotos.