MOODLE ZER GUICIVERVI
CALENDARI ESCOLAR 2025_2026

Aquest mes d’abril hi ha hagut un munt de coses i activitats diverses: des del dia de la mona, fins a la diada de St. Jordi. És un mes molt i molt bonic i ens agrada molt perquè podem gaudir del sol i el bon temps mentre celebrem moltes festivitats.
Avui per acomiadar el mes d’abril l’alumnat d’infantil (p3, p4 i p5) ha treballat el traç i l’escriptura amb la fitxa del mes d’abril.
Mireu com hem treballat:
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
Coneixeu la llegenda de Sant Jordi?
Doncs… tant si la coneixeu com si no, l’alumnat d’Infantil i de Cicle Inicial, ha explicat una llegenda de Sant Jordi diferent! Per tant, no us podeu perdre aquesta creativa i fantàstica llegenda.
Esperem que la gaudiu moltíssim i que el final de la història us sorprengui i sigui d’allò més espaterrant per a vosaltres.
L’alumnat de l’Escola Jardí de Verdú mai ens deixa de sorprendre!
Els dies 21 i 22 d’abril s’han realitzat, al castell de Verdú, les XXV Jornades d’Escola Rural en la formació inicial dels mestres de Catalunya.
Aquestes jornades han estat organitzades per Grup Interuniversitari d’Escola Rural (GIER): UAB, UB, UdG, Udl, URL, URV, UVic-UCC campus Manresa i UVic-UCC campus Vic.
Amb la col·laboració de l’ Ajuntament de Verdú, Arxiu-Museu Ceier-Verdú, Serveis Territorials d’Educació de Lleida i Tarragona, CRP del Segrià, Urgell i Conca de Barberà, Secretariat d’Escola Rural de Catalunya (SERC), SSTT Educació a Lleida i escoles de les ZER’s de la zona.
Nosaltres com a ZER Guicivervi, i com a Escola Rural, hem participat exposant algunes de les propostes que realitzem a les nostres escoles. Una d’aquestes ha estat robòtica (mostrant activitats, explicant el que fem a les aules i fent pràctiques amb l’alumnat assistent) – Conferenciats: Núria Solé, Núria Romero, Miquel Ros, Nil Farré i Gemma Alfonso – i “Floral Rhizomes”: experiència pràctica mitjançant instal·lacions artístiques a l’aula –Conferenciants: Gina Llobet-
Una setantena dels alumnes també va visitar les escoles de la ZER i va mostrar molt interès i expectations en aquest tastet que van fer en directe de les escoles rurals petites, públiques i de POBLE en el millor sentit de la paraula.
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
Tot i que avui és dia 22 i no és Sant Jordi, l’Escola Jardí de Verdú ha volgut celebrar-ho avui, ja que demà és dissabte i no venim a l’escola.
Tanmateix, les tradicionals roses, llibres (aquest any: llibres reciclats) i treballs manuals confeccionats pel mateix alumnat no han faltat a la paradeta de l’escola.
Aquesta paradeta, com també és tradicional, l’han muntat a la plaça de l’Ajuntament de Verdú, els alumnes i les alumnes de 6è. Pares, mares, visitants de la paradeta, familiars, amics, mestres… han anat comprant tot el que hi havia.
Mireu quin ambient més festiu hem viscut plegats a la paradeta de St. Jordi:
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
També, us mostrem alguns/es dels/ de les alumnes de l’escola preparant algun dels treballs manuals que s’han venut a la paradeta:
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
A la tarda, hem celebrat els jocs florals: hem anunciat els guanyadors del concurs literari. I, també, hem fet una mica de disbauxa per acabar el dia.
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
Hem entregat un diploma, tant als participants com als guanyadors:


Sincerament, ha estat una vetllada fantàstica!
Us deixem un breu resum sobre com vam celebrar la mona les escoles de Ciutadilla i Guimerà.
El divendres 8 d’abril vam sortir dels nostres pobles per anar caminant cap a la Bovera. Just abans de l’última pujada ens vam trobar i allí vam esmorzar plegats.
Els alumnes de cicle mitjà i superior de l’escola han pogut compartir una estona amb la poeta targarina Sara Bailac i Ardanuy, autora de dos llibres de poesia: Inventari d’afectes perduts i Vénen turbulències.
Hem preparat paper i llapis i hem acordat que durant la sessió anotaríem aquelles idees que trobéssim interessants per poder escriure un poema. Els alumnes han explicat què era per ells la poesia, si coneixien poetes, poemes i si n’havien escrit algun.
Hem parlat de les paraules clau com rimes, versos, estrofes, paraules boniques,… i dels temes del que s’acostuma a escriure: de coses del nostre entorn, de sentiments, de somnis,…
La Sara ha recitat alguns poemes i hem vist que la poesia pot ser molt creativa i que tot i que llegim el mateix text podem interpretar coses diferents , amb tot, podem posar-nos d’acord en algun dels temes que surten al poema com per exemple quan hem parlat del gat, l’hem relacionat amb cançons i fins i tot la Sofia ens n’ha cantat una cançó en ucraïnès.
Moltes gràcies Sara, ha estat molt interessant i una alenada d’aire fresc que ja fa olor de Sant Jordi!