MOODLE ZER GUICIVERVI
CALENDARI ESCOLAR 2025_2026

Continuem de colònies a la casa de Cal Riera de Puig-reig, amb moooolta calor tot i que la piscina ens ajuda molt a refrescar-nos.
Al matí hem donat un tomb per la sèquia, una construcció de 26 km del segle XIII que comença a Balsareny i acaba a Manresa, hem pogut experimentar la salinitat de la sèquia, del riu Llobregat i del mas de la cova. Hem practicat amb els tubs d’assaig, les provetes i el nitrat de coure i hem comprovat que l’aigua de la sèquia és la que té menys sal i la que està més saturada és la de la cova.
Hem parlat de la flora, la fauna, els ponts, les cabanes de volta i tota la riquesa d’aquest entorn tan bonic.
Després d’una estona de bany hem dinat i tot seguit hem fet el taller de les propietats dels materials: plàstics i metalls.
Després de berenar hem fet una mandala amb fils de colors i branquetes.
Tot seguit ens hem dutxat i arreglat pel sopar de gala i la festuki de la nit, avui hem fet disco i ens ho hem passat pipa!
Després de tant temps esperant-les, els nens i nenes de cicle superior hem marxat de COLÒNIES!
Hem arribat a Manresa i hem fet una descoberta del centre històric relacionada amb l’aigua, hem anat a la casa de colònies a Puig-reig, ens hem banyat a la piscina i hem un taller de potabilització de l’aigua.
Hem fet activitats al bosc i hem construÏt les nostres cabanes i hem fet un joc de nit molt divertit!
Ha estat un dia molt intens i genial, i sabeu què és millor? Què demà més!
Avui els nens i nenes d’infantil i de cicle inicial ens han deixat el jardí de l’escola ben bonic.
Han agafat àloe vera i l’han plantat en uns testos. Mireu com ho fan i el bé que ho han fet!
Tenim molta sort de tenir un pati tan bonic com el de la nostra escola!
El dies 10,11 i 12 de maig a l’escola Jardí hem dut a terme la setmana cultural. Unes jornades repletes d’activitats enfocades en el nostre entorn més proper. Cada grup va tractar un centre d’interès de la nostra població com a part d’una activitat final conjunta.
Tot seguit us detallem el nostre treball:
Les i els més petits van treballar la ceràmica negra tan característica de Verdú:
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
Les i els alumnes de Cicle Inicial van triar els ametllers. Un arbre molt comú dins el poble. L’ametller, que cada primavera dona color al nostre paisatge, té unes característiques que les i els nens de cicle inicial es van encarregar de desvelar:
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
També, durant aquests dies de setmana cultural, l’alumnat de CI va realitzar un taller de fruita molt interessant:
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
Les nenes i els nens de Cicle Mitjà van anar al lloc més representatiu i emblemàtic de Verdú, el castell. La primera presa de contacte va ser una visita guiada en la qual van aprendre aspectes molt curiosos de la seva història. Posteriorment a l’escola, les i els alumnes van ordenar tota aquesta informació.
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
Les i els alumnes del cicle superior es van centrar en l’ajuntament. Van poder conèixer el seu funcionament així com aspectes de la seva història i altres curiositats.
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
Com a cloenda del nostre projecte de la setmana cultural. Les nenes i els nens, proveïts d’un itinerari traçat en un mapa, van anar a la recerca de codis QRs arreu del poble. Cada grup va poder mostrar el seu treball a tota l’escola a través dels vídeos vinculats als mencionats codi QRs.
FOTOS DE L’ACTIVITAT DE CLOENDA:
prem a la fotografia per visualitzar-ne més
ITINERARI I QR’S UTILITZATS


VÍDEOS FINALS PELS QR’S I PER L’ACTIVITAT DE CLOENDA
VÍDEO PICOTINS I INFANTIL:
VÍDEO CICLE INICIAL:
VÍDEO CICLE MITJÀ:
VÍDEO CICLE SUPERIOR:
El dijous 5 de maig vam celebrar l’English Day a la ZER. Les i els alumnes van poder gaudir d’una jornada ludopedagògica plena d’activitats relacionades amb la llengua anglesa. A més, vam comptar amb la presència de nadius per enriquir l’experiència!
El Donald ens va apropar a la cultura escocesa. Vestit amb el seu “kilt” de quadres, ens va mostrar l’instrument escocès per excel·lència el “bagpipe” (sac de gemecs o gaita) per oferir-nos una exhibició. Després, va tocar passar a l’acció! Els i les nostres alumnes s’ho van passar d’allò més bé convertint-se per un moment en escocesos per ballar danses tradicionals. Finalment, li vam poder preguntar curiositats d’una nació amb una cultura tan pròpia i rica com Escòcia. Sabíeu que Escòcia té més de 700 illes o que hi plou uns 300 dies a l’any?
Durant el dia, tothom va participar en una Escape room. Les i els alumnes van ficar en pràctica el seu domini de la llengua anglesa per poder trobar la combinació d’uns candaus que donaven accés a un merescut premi. Una vegada més els i les mestres participants vam haver de felicitar-los per la seva capacitat de treballar en equip en l’assoliment d’un objectiu.
A la tarda, la Julia va venir des d’Anglaterra per compartir una estona i explicar-nos contes. Les històries estaven molt ben explicades, amb l’ajuda d’elements gràfics que ho feien més entenedor i, el més important, van comptar amb molta participació de les i els nostres alumnes.
Des d’aquí volem agrair les ganes i la voluntat que hi van ficar tots i totes per fer d’aquest dia un èxit.
Podeu veure les fotos aquí.
