MOODLE ZER GUICIVERVI
CALENDARI ESCOLAR 2025_2026

El passat 31 de maig les nenes i nens de CI de la ZER vam anar a Barcelona, al teatre del Petit Liceu per assistir a la representació de l’obra Trencanous-jazz. A través de la música i uns enormes titelles vam poder gaudir aquest clàssic de Txaikovski des d’una mirada actual, plural i inclusiva. En acabar, vam anar cap al parc de la Ciutadella per dinar i jugar una estona en els seus jardins. Mentre passejàvem vam veure l’ambient de les Rambles, la plaça Sant Jaume i algun dels seus carrers amb més encant. Ens ho vam passar d’allò més bé!!
Dins del marc de la setmana del medi ambient, tot va començar amb una sortida amb bicicleta fins a Tàrrega, en un tres i no res vam ser a l’empresa Caprabo on la Sònia, una de les encarregades, ens va explicar el funcionament i l’organització de la botiga. En acabar els nostres alumnes van poder fer preguntes, entre d’altres ens van dir que els aliments sobrers els portaven a la Creu Roja.
Ens van donar un suc i vam fer una aturada per esmorzar i esplaiar-nos una estona.
En acabar l’Alba, la gerent de l’empresa d’inserció Cartaes ens va explicar que a les mateixes instal·lacions hi havia Cartaes i també la deixalleria. Ens va explicar que a la deixalleria es podien portar tot tipus de residus que ells classificaven en grans contenidors, vam veure com feien “bales” de cartó i paper. Els materials que podien tenir una segona vida, per tal de potenciar l’economia circular, els aprofitaven, els arreglaven i els venien als seus dos comerços. En acabar vam fer preguntes que l’Alba ens va contestar molt atentament.
Us deixem algunes fotografies de la sortida. Cliqueu-la per veure’n més.
El passat 4 de maig, tot l’alumnat de Cicle Inicial de la ZER vam anar a passar el dia a Lleida, ja que al matí es feia la Cantata de La Clika a l’auditori Enric Granados.
Va ser molt emocionant poder cantar amb altres escoles de la província de Lleida les cançons que feia tant temps que preparàvem, amb el privilegi de tenir als músics en directe.
Seguidament, vam anar al parc de la Mitjana, on vam dinar i jugar plegats fins que va ser hora de tornar a les respectives escoles.
Si cliqueu al següent enllaç, o a la fotografia, podreu veure fotos i vídeos: https://photos.app.goo.gl/6BK3u4oyvNNHv2a48
El dimarts 3 de maig, les nenes i els nens de cicle mitjà de la ZER, vam fer una sortida a Tàrrega per gaudir del Parc de Trànsit.
Vam anar fins al camp dels Escolapis i, a l’arribar, ens van fer una explicació del significat dels diferents senyals de trànsit i què havíem de fer si circulem i ens les trobem. Després vam fer dos grups, mentre uns esmorzaven, els altres vam poder gaudir de dos circuits en bicicleta!
El primer circuit era en un espai on havien posat diferents senyals de trànsit, semàfors, passos de zebra, habitants,… i que semblaven un carrer i anàvem amb la bici, havíem de tenir precaució de no xocar i seguir el que els senyals ens marcaven.
El segon circuit estava fet amb pilotes de tenis i ens va servir per acostumar-nos a bicis. El monitor va marcar per on havíem de passar i nosaltres ho seguíem
Ens ho vam passar mooooolt bé!
Els/les alumnes de cicle mitjà
Avui ens hem aixecat ben aviat i després d’esmorzar cap a Cardona hem anat!
La primera parada ha estat la visita a les mines de sal, quina meravella! Ens hem posat els cascs i hem fet un recorregut guiat per 500 m de galeries a 86 m de profunditat a l’interior de la Muntanya de Sal, hem quedat bocabadats amb les estalactites, les estalacmites, columnes, plegaments i vetes del jaciment a més de la diversitat de minerals que s’hi poden veure. Hem tastat tres tipus de sal: halita (sal comú) caral.lita (amarga) i silvina (picant),
Tot seguit hem pujat al castell de Cardona, l’únic que mai ha estat conquerit, que es va començar a construir fa dos mil cinc-cents anys i durant l’edat mitjana va ser la residència dels senyors de Cardona. Hem entrat a l’església i la cripta, hem pujat a la Torre de la Minyona des d’on ens hem situat i on ens han explicat la seva llegenda.
En acabar hem pujat a l’autocar per anar al Parc de l’Agulla de Manresa on hem dinat i jugat.
I fins aquí les supercolònies dels alumnes de cicle superior!
Com cada any, se celebren unes trobades de coral que es realitzen a escala comarcal. És a dir, diverses escoles de la província de Lleida preparen el mateix repertori de cançons per cantar-les plegats el dia que ens reunim.
Així mateix, nens i nenes de diferents escoles, ahir dimecres 18 de maig, ens vam reunir a l’auditori de Lleida per fer aquesta trobada de corals. I, no obstant això, les diferents escoles que formen la ZER Guicivervi, també hi vam participar. Concretament, l’alumnat de Cicle Mitjà.
Aquest any s’ha celebrat la XIX trobada de corals d’educació infantil i primària que anualment organitza el Departament d’Educació. Evidentment, es manté l’objectiu de potenciar i difondre l’educació musical que molts mestres practiquen a les nostres escoles i, alhora, sumar esforços amb altres iniciatives similars que s’estan duent a terme arreu del país. A diferència dels anys anteriors, a causa de la COVID, s’ha fet de manera presencial i s’han recuperat així les tradicions de la presencialitat.
Totes les escoles participatives van preparar el repertori de la cantata La Clika. Es tracta d’un projecte sociomusical que ja té recorregut en el panorama educatiu de les terres de parla catalana.
Aquí us deixem una sèrie de fotografies i vídeos per tal que les gaudiu i també vegeu el bé que ens ho vam passar nosaltres.