Xerrada Open Arms

El passat 18 de gener l’alumnat de tercer d’ESO ha gaudit d’una xerrada informativa sobre el funcionament de l’organització no governamental Open Arms, la qual porta rescatant vides al Mediterrani des de l’any 2015. Dues treballadores de l’entitat catalana van desplaçar-se a l’institut per tal d’explicar a l’alumnat quina és la realitat que es troben en les seves missions al Mediterrani Oriental i les principals problemàtiques a les quals han de fer front. Així doncs, l’alumnat ha pogut descobrir les enormes dificultats en el desembarcament de les persones rescatades per la no cessió de ports segur per part d’alguns països europeus i les difícils condicions de vida i de viatge que afronten les persones migrants durant el seu trajecte a Europa.

La xerrada s’emmarca en el Projecte del Servei Comunitari que es duu a terme a l’institut Ernest Lluch i Martín i que es desenvolupa al nivell de tercer de l’ESO. Enguany, a causa de la situació de confinament, s’han limitat les actuacions que impliquen contacte directe amb altres col·lectius (com les accions de suport a les escoles i residències de la gent gran) i el projecte de treball es centra en accions de cura i arranjament mediambiental en el marc municipal.