Visita jaciment arqueològic Puig Pelòs

Els passats dies 29 i 30 de novembre, els alumnes de 1r ESO primer i després els dies 2 i 3 de desembre, els alumnes de 2n ESO varen visitar les excavacions a la zona arqueològica de Puig Pelós, a la mateixa localitat de Cunit.

Els treballs realitzats fins a la data ens permeten veure les restes de les estructures dels murs del que podria haver estat una antiga masia de l’època ibèrica dels segles III-II aC. Aquesta nova fase de continuïtat ja fou iniciada el passat any 2018. Entre els materials trobats en superfície cal destacar àmfora púnica-ebusitana, àmfora greco-itàlica, àmfora itàlica,àmfora ibèrica i, vaixella ibèrica comuna.

El jaciment de Puig Pelós es troba situat a la falda de la muntanya que li dona el nom, encarat cap al mar. Per la seva banda oest, es troba la riera de la Creueta que, una mica més amunt, connecta amb el fondo del Cove que mena al jaciment ibèric del Fondo del Roig i en direcció mar a l’antic camí de Barcelona a Calafell o Camí Ral, on es troba situat el jaciment ibèric del Corral del Castell.

Així doncs, els alumnes varen poder escoltar les explicacions de l’equip d’Arqueovitis i conèixer una mica més el llegat ibèric de la ciutat.