Tallers de prevenció de violència masclista

Els dies 1 i 4 de desembre l’alumnat del nivell de segon de l’ESO ha dut a terme uns tallers de prevenció de violències masclistes dirigits pel personal tècnic del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) i del SIS Adolescents. A través d’un exemple del dia a dia d’una noia de 14 anys l’alumnat havia d’identificar conductes violentes i també diferents tipologies de violència (física, psicològica, sexual, etc).

El SIS Adolescents (Servei d’Intervenció Socioeducativa per Adolescents) i el SIAD Jove (Servei d’Informació i Atenció a les Dones) del Consell Comarcal del Baix Penedès han engegat, recentment, un projecte de treball conjunt amb els instituts de la comarca entre els quals hi ha el nostre instittu a través del qual s’atenen als joves que demanen, per iniciativa pròpia, ser atesos pels educadors/es socials als propis centres educatius. El projecte, pioner i innovador, es va presentar a l’inici del curs passat i va tenir una molt bona acollida.