Què caldria fer si hi hagués un positiu a l’institut?

En el moment que hi hagi confirmació de positiu per Covid entre l’alumnat, els passos a seguir són:

1. L’institut ho comunica immediatament per aplicació Dinantia i/o telèfon.
  2. L’alumne del grup on s’ha trobat el positiu queda immediatament classificat com a contacte estret i per tant, es queda confinat a casa. La resta de la família pot fer vida normal segons el protocol: els germans poden anar a escola, els pares podem anar a treballar, etc. Tot i això, per prudència i sentit comú extremem les mesures d’higiene i mobilitat.
  3. No cal trucar al CAP per demanar prova PCR. Tan aviat com es pugui es comunicarà a la direcció del centre dia i hora per fer la prova PCR a l’institut. Es farà a tots els alumnes seguint estrictes normes de seguretat. El motiu de fer les proves a l’institut és el de no col·lapsar el CAP i aconseguir que tots els alumnes d’aquell grup estable es facin el test en el mínim temps possible.
  4. La prova que se’ls faria no és tan invasiva com la que es fa als adults. Només s’introdueix el bastonet 2 cm en el nas i per tant ens estalviarem totes les incomoditats de la prova que coneixem pels mitjans de comunicació.
  5. En el dia i hora escollit, els alumnes es faran la PCR, rebran breus instruccions sobre com treballar des de casa i marxaran directament per continuar amb l’aïllament.
  6. Si encara no hem signat l’autorització per fer-li la PCR, ens assegurem que el nostre fill/a la porta el dia de la prova. Podeu descarregar-la aquí.
  7. No contribuïm a l’alarmisme ni enviem missatges que continguin informacions inexactes o incompletes. El procés es portaria amb total transparència i estaria supervisat en tot moment per les autoritats educatives, inspecció i els serveis d’epidemiologia del Departament de Salut.
  8. Estem atents a la pàgina web i l’aplicació Dinantia per rebre qualsevol novetat. Si coneixem famílies que no s’han instal·lat l’aplicació, els ajudem. Si no sabem com, enviem un missatge a germanflores@iernestlluch.cat amb les dades necessàries.