Properes activitats

Els companys del creamat ens fan arribar les informacions de properes activitats:

Podeu ampliar la informació a la web del creamat:

– Els propers 13 i 14 de novembre se celebrarà al CosmoCaixa de Barcelona la II Jornada de l’Associació Catalana de GeoGebra. El període d’inscripció s’acaba el 10 de novembre. Pot consultar-se el programa de la Jornada.

– Del 16 al 21 de novembre es presentarà a la Biblioteca Ramon Fernández Jurado de Castelldefels l’exposició Matemàtiques a través del mirall promoguda per l’Associació per a la creació d’un Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA). Els horaris de visita seran: del dilluns 16 al divendres 20 de 9 a 18 hores i el dissabte 21 de 10 a 20 hores.

– En el marc de la Setmana de la Ciència i per tal d’ampliar la celebració del Dia de la Ciència a les Escoles, el dia 18 de novembre, de 11:30 a 13:00 hores, des de la sala d’actes del Departament d’Educació, es transmetrà, a través d’internet i a temps real, una conferència de la directora de Barcelona Aeronàutica i de l’Espai (BAIE), Glòria Garcia Cuadrado sobre “Vols parabòlics de l’Agència Espacial Europea: experimentant la ingravidesa en la Terra. Tu també pots!” destinada a l’alumnat d’ESO i batxillerat. La conferència podrà ser seguida des de la web: http://www.xtec.cat/sala/indexdirecte.htm. Durant l’acte o immediatament després d’acabat es podran trametre preguntes per correu electrònic a l’adreça: sgsire@xtec.cat. Trobareu més informació en el document.

– Els dies 20 i 21 de novembre, a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans, a Barcelona, se celebrarà la VI Jornada sobre la Història de la Ciència i l’Ensenyament. Pot consultar-se el programa de la Jornada.

– Amb motiu de la commemoració de l’Any Cerdà (150è aniversari de l’aprovació del Pla de Reforma i Eixample de Barcelona), s’aniran publicant, durant el curs, tot un conjunt de propostes educatives. Acaben d’aparèixer sis interessants activitats matemàtiques elaborades per Teresa Ticó, professora de l’IES Icària de Barcelona. La Barcelona emmurallada, El nom dels carrers i la numeració de les cas! es, Estructura geomètrica de l’Eixample, Forma i dimensions de les mansanes de l’Eixample, Les cases de l’Eixample, Recorreguts per l’Eixample. Us recomanem anar seguint les propostes educatives de la web de l’Any Cerdà, des d’on també podreu descarregar-vos les esmentades activitats matemàtiques en format pdf.

– El programa Una mà de contes del Canal Súper 3, va emetre cinc contes amb rerafons matemàtic des del 2 al 5 de novembre. A l’apartat corresponent de la web del creamat s’han enllaçant aquests contes per tal de facilitar el seu ús escolar.

– Fins el dia 8 de desembre estarà oberta a Centelles l’exposició Experiències Matemàtiques organitzada pel grup del MMACA. Es pot visitar els dissabtes de 18 h a 20 h i els festius de 12 h a 14 h i de 18 h a 20 h. Els dies feiners i per a grups escolars cal reservar hora telefònicament a l’Ajuntament de Centelles: 93 8810375. El dissabte 28 de novembre, al matí, ADEMGI organitza una visita a aquesta exposició anant-hi des de Girona (les inscripcions es fan enviant un correu a ademgi@gmail.com).

tes aquestes activitats les podeu trobar de manera més detallada en la pàgina AGENDA MATEMÀTICA d’aquest mateix bloc