Per què recomanem un portàtil tipus Chromebook?

El curs 2020-21 tindrà una part important de treball en línia. L’institut recomana a tots els alumnes disposar d’un ordinador portàtil per treballar des de casa i, si fos necessari, a l’aula. Consultant amb el nostre departament d’informàtica i basant-nos en la pròpia experiència, recomanem un tipus d’ordinador que reuneix unes condicions òptimes per l’ús en l’entorn escolar. Aquests tipus d’ordinadors s’anomenen Chromebooks i aquestes són les seves característiques:

1. Són molt econòmics (el més senzill, incloent assegurança contra trencament de pantalla, no passa dels 300€).
  2. Són molt ràpids. En menys de 8 segons ja es pot navegar per la xarxa.
  3. Treballen utilitzant les mateixes eines que fem servir a l’institut (entorn G-Suite de Google).
  4. No poden ser atacats per virus, ja que tenen un sistema operatiu que no es basa en Windows.
  5. No s’hi poden instal·lar els jocs de moda (Minecraft, Fortnite…) perquè el sistema operatiu no ho permet.
  6. Són resistents a caigudes de 1,5 metres i a petits vessaments d’aigua. El model més econòmic té aquesta característica.
  7. Tenen una llarga vida de la bateria. Són silenciosos i no s’escalfen.
  8. Les actualitzacions són immediates. S’instal·len en menys de 8 segons.
  9. Són molt més pràctics i còmodes que una tauleta.

Quins inconvenients tenen?

1. De la mateixa manera que no s’hi poden instal·lar jocs de moda, tampoc s’hi poden instal·lar programes com Microsoft Office o Photoshop. Són ordinadors senzills, pensats per productes de Google. Ara bé, a nivell d’alumnes, no hi ha res que no puguin fer amb Office que no tingui una alternativa raonable amb Google.
  2. Un Chromebook no és l’ordinador ideal per fer dibuixar, fer montatges de vídeo o editar so. Cal molta potència, i aquests ordinadors no l’ofereixen. Els nostres alumnes de SMX, per exemple, els trobaran insuficients.
  3. Tot i que es pot treballar sense internet, els Chromebooks estan dissenyats per estar sempre en línia. De totes maneres, un ordinador basat en Windows sense estar connectat tampoc fa gaire servei.

Per tots aquests motius, l’institut recomana que, en el cas de necessitar comprar un ordinador, els Chromebook siguin una de les primeres opcions a considerar. L’empresa que ens fa la socialització de llibres, Iddink, els inclou com a material escolar opcional dins el seu catàleg per a tots els cursos, des de 1r d’ESO fins a 2n de batxillerat. Podeu accedir-hi amb el codi 076RC2.