Les matemàtiques i la vida

Cada dia i a tothora, des de que ens llevem fins que ens n’anem a dormir, les matemàtiques són al nostre voltant. Sona el despertador, sintonitzem la ràdio o el televisor, ens aturem al semàfor, consultem el GPS, responem al mòbil, llegim el correu electrònic, anem a comprar… Dia a dia, més enllà de les fórmules, a casa, al carrer o en la natura, les matemàtiques hi són presents.

Si voleu saber coses com, si és segura la transmissió d’informació? Per què som tan ramificats? O si els resultats de la classificació a la lliga depenen dels criteris de puntuació? Podeu anar a visitar l’exposició al Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya mNACTEC, Terrassa, fins al 30-09-12. Aquesta és idea original de Caixa Manresa i desenvolupada pel Departament de Matemàtica Aplicada III de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa de la Universitat Politècnica de Catalunya.