Informacions CESIRE setembre

Un curs més el CESIRE de l’àmbit de matemàtiques (CREAMAT) us vol acompanyar donant-vos suport a la feina que, dia a dia, desenvolupeu a les vostres aules. Us fem arribar, de forma breu, algunes informacions que poden ser del vostre interès.

• El proper dissabte dia 30 de setembre, a l’IEC, se celebrarà la Catorzena Jornada d’Ensenyament de les Matemàtiques organitzada per la FEEMCAT, SCM, XEIX i AL-KHWARIZMI, amb la col·laboració del CESIRE-CREAMAT. El tema central d’enguany gira a l’entorn de les Xarxes per comunicar, compartir i cooperar en l’educació matemàtica (més informació).
  • Com cada inici de curs us convidem a mirar, per tal d’organitzar el curs, el nostre calendari d’activitats matemàtiques per a alumnes on teniu una relació dels diferents concursos matemàtics, tallers, etc. (calendari)
  • La primera setmana d’octubre s’obrirà la inscripció al vídeoMAT 2018. Ben aviat us enviarem un correu específic amb més informacions (Web vídeoMAT)
  • Seguint el seu web o twitter (@MMACA_cat) hem d’estar atents a les properes activitats del MMACA (tallers a Cornellà, exposició a La Bisbal, dia de Martin Gardner… (més informació).
  • La XX Jornada d’ABEAM es farà a Barcelona el dissabte 4 de novembre amb el lema Emocionar per aprendre i ensenyar matemàtiques (més informació)
  • La FEEMCAT organitza de nou el Programa Bojos per les matemàtiques, curs adreçat a alumnat de 1r de batxillerat. La inscripció està oberta fins el 23 d’octubre. (més informació). També FEEMCAT organitza els tallers Anem x + matemàtiques per a alumnat de 4t d’ESO. Alguns ja tenen la inscripció oberta, com els gestionats per ABEAM, APAMMS o ADEMGI (més informació)
  • Les proves Cangur es realitzaran el 15 de març de 2018. El període d’inscripció, per a tots els nivells, romandrà obert de mitjans de novembre de 2017 a mitjans de gener de 2018. Trobareu més informació, així com de l’Olitele, els Problemes a l’esprint, la Marató de problemes o l’Olimpíada Matemàtica, al web del Cangur (http://www.cangur.org/preanunci1718.php)
  • Ja podeu descarregar el Calendari matemàtic 2017-18 elaborat per Societat d’Educació Matemàtica Al-Khwarizmi (descàrrega)