Sortida “Canvi de marxa”

El passat 17 d’octubre l’alumnat de primer de batxillerat i de cicles formatius de l’Institut Ernest Lluch va assistir al Teatre la Lira de El Vendrell per veure l’obra de teatre “Canvi de marxa”, una activitat educativa que combina teatre, audiovisuals i testimonis reals que s’intercalen de manera dinàmica. L’objectiu és conscienciar els joves d’entre 14 i 18 anys de les causes dels accidents i les seves conseqüències, per tal de fomentar conductes responsables i d’autoprotecció.

La representació teatral consisteix en una trucada telefònica entre dues germanes en la qual una d’elles presencia un accident de trànsit mentre s’està dirigint en cotxe a la discoteca. Durant el relat, apareixen vídeos informatius, testimonis d’un policia, un bomber i un membre del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM). També hi participen una persona que ha patit un sinistre i el familiar d’una víctima. Els testimonis reals permeten als joves poder conèixer les causes i conseqüències dels accidents de trànsit per part de tots els afectats.

L’alumnat assistent va valorar molt positivament l’obra i va sortir molt conscienciat dels perills de determinades conductes a la carretera. L’any vinent segur que hi tornarem!