MAITE CARRANZA ha vingut a l’institut per parlar-nos del seu llibre UNA BALA PER AL RECORD

Els alumnes de 3r d’ESO que han llegit Una bala per al record de la Maite Carranza, a l’assignatura de llengua catalana, han tingut l’oportunitat de participar en la xerrada que ens ha fet l’escriptora, gràcies a l’editorial Jollibre.

Maite Carranza ens ha revelat d’on li va sortir la idea d’escriure aquesta novel·la contextualitzada a la Guerra Civil Espanyola, entre Castella i Cantàbria, i que tal com explica a l’epíleg, es basa en fets reals. Els alumnes li han trasmès que els ha sabut greu com acaba el libre, i ella els ha explicat que el final és inventat, que en la història real, el final és encara més tràgic.

Una de les novel·les seves que més premis ha rebut i que ella més satisfeta n’està, és Paraules emmetzinades, novel·la que fem llegir a 4t perquè el professorat també considerem que és una obra molt interessant.

Ha estat un luxe i n’estem molt agraïts a l’editorial que ens ho ha fet possible.