Carta del pla d’obertura i formulari per omplir

Benvolgudes famílies,

L’Institut de Collbató presentarà el seu pla d’obertura per al mes de juny al Consell Escolar el proper dimecres 3 de juny. Un cop aprovat el publicarà a la web (www.inscollbato.cat) i també el rebreu per correu i per l’aplicació iEduca Tokk App totes les famílies.

Aquest pla contempla l’obertura parcial del centre en dies puntuals, per a fer tasques concretes d’orientació o atendre necessitats emocionals, sense permetre de moment que es reprengui l’activitat acadèmica presencial ni serveis com el de menjador o les rutes escolars.

El centre continuarà desenvolupant la seva activitat educativa a distància com ho ha fet fins ara, amb tutories personalitzades i grupals online.

Informació rellevant de l’obertura del centre al juny

Com segur sabeu, el Departament d’Educació ha anunciat un Pla d’obertura de centres educatius per la Fase 2. En aquest pla se’ns fa les següents indicacions:

• El curs lectiu finalitzarà el 19 de juny de forma telemàtica.

• Es permet l’obertura parcial dels centres, en dies puntuals, per fer activitats concretes d’orientació, així com per atendre necessitats emocionals.

• No es permet reprendre l’activitat acadèmica presencial.

• No es permet l’obertura del servei de menjador, ni la prestació del servei de transport escolar habitual.

Així doncs, seguirem impartint el nostre projecte educatiu i l’activitat lectiva a distancia (online) en les mateixes condicions que fins ara a tots els nivells. De la mateixa forma, seguirem programant tutories individualitzades i grupals amb els nostres alumnes i famílies en el mateix format a distancia. Hem dissenyar i previst un programa específic per tal de poder atendre la possible assistència dels alumnes de forma presencial a l’Institut. Aquesta assistència és estrictament voluntària i es podrà desenvolupar en les següents condicions que a continuació detallem:

• Podrà assistir l’alumnat de primer a quart de l’ESO que vulgui venir al centre, podrà recollir el material, i així podrem acompanyar-lo en el moment de tancament de curs i/o finalització d’etapa.

• Per seguretat i per minimitzar riscos, aquestes activitats presencials es preveu que durin com a màxim 2 hores i que es desenvolupin entre les 9h i les 13h.

Els informarem en una propera comunicació de l’horari i protocols d’entrada i sortida, que es faran de forma esglaonada i dependran del número d’alumnes que finalment tornin a l’Institut de forma presencial. En aquest sentit volem remarcar que la decisió de tornar a l’Institut de manera presencial és una responsabilitat compartida entre les famílies, l’Institut, i les administracions públiques. Caldrà portar impresa i signada la declaració responsable que teniu adjuntada. Serà imprescindible per entrar al centre.

Model_declaracio_responsable_families_Covid

A data d’avui, encara no tenim la total certesa sobre quan s’activarà la Fase 2 a Collbató, que és el moment que permet la reobertura dels centres educatius. Les previsions indiquen que serà el 8 de juny.

Tenint en compte tot el que hem comentat fins ara, i amb l’objectiu de poder organitzar adequadament la tornada presencial al centre, necessitem saber quins alumnes vindran. Amb aquesta finalitat us demanem que complimenteu el següent formulari abans del 3 de juny a les 12h:

A partir de les respostes , tenint sempre present les indicacions de les autoritats sanitàries i educatives, organitzarem els aspectes logístics i les activitats.

Us informarem amb antelació de totes les qüestions relatives a la tornada abans del divendres 5 de juny via iEduca, correu i web del centre.

Atentament,

Jaume Vergés