Retorn a l’Edat Mitjana

El passat dijous 9 de novembre, els alumnes de 2n d’ESO vam visitar el castell de Montsoriu i el museu etnològic d’Arbúcies per treballar el projecte d’Edat Mitjana que realitzem a ciències socials.

Aquí us deixem una petita crònica de la nostra sortida.

Quan vam arribar a Arbúcies ens van rebre tres guies molt amables que ens van fer una visita guiada pel museu on vam aprendre com vivien en l’època feudal. Allà vam descobrir objectes, costums, jocs, menjars, creences pròpies de l’època que estem treballant i ens vam poder fer una idea de com era la vida en aquell moment. Després, vam esmorzar tots junts en una plaça del poble per poder agafar forces i fer la pujada que ens portaria cap al castell de Montsoriu. Un cop a dalt del turó,  ens vam dividir en grups per poder visitar totes les parts del castell i anotar totes les dades importants pel nostre treball. Les mateixes guies del museu ens van ensenyar com s’havia construït el castell, les parts que contenia, els sistemes que hi havia per emmagatzemar l’aigua i els aliments, les diferents estances del castell i algunes llegendes que existien sobre el castell de Montsoriu.

Un cop acabada la visita, ens vam reunir tots a la part del davant del castell i ens vam fer una foto de grup. Tot seguit vam baixar caminant i després vam tornar cap a l’institut.

La valoració de la sortida va ser molt positiva perquè vam poder viure en primera persona l’època medieval.