PROJECTE NO CONSUM

A finals de la primera avaluació l’alumnat de 4rt d’ESO va realitzar el projecte NO CONSUM. Els objectius del projecte consisteixen en entendre les implicacions del sistema capitalista en un planeta de recursos finits, reflexionar sobre el valor que tenen les decisions individuals a l’hora de consumir i comprendre l’impacte ambiental, econòmic i social del nostre consum.

Per a la realització d’aquest projecte, cada grup ha hagut d’adaptar els seus hàbits de consum i dur a terme un repte que es basava en la reducció de consum en un sector, triat d’entre els més contaminants i menys sostenibles: aigua, roba, carn, tecnologia, oli de palma, transport o plàstic. Aquests reptes han servit perquè els alumnes prenguin consciència de l’impacte ambiental, econòmic i social que té el nostre consum.

Si voleu veure quins dificultats han trobat i quines reflexions i propostes han compartit, podeu veure alguns dels vídeos que han fet per documentar els seus reptes.