FEM SABÓ A L’A++

Aquest inici de segon trimestre, l’alumnat de l’Aula d’Aprenentatges Aplicats ( A++) ha estat realitzant un projecte sobre el sabó, emmarcat dintre de la participació amb la cooperativa APINDEP de Santa Eulàlia de Ronçana, més concretament amb el projecte de reciclatge d’oli, OLICLAK.

S’han treballat aspectes com la història del sabó, què és el sabó i per quina raó neteja, així com els sabons reconeguts de tot el món. La realització d’aquest projecte ha permès desenvolupar continguts com ara el text expositiu, el text instructiu i l’entrevista o  la conversió d’unitats de mesura. El treball en grup i la creació d’una pàgina web, ha fet possible treballar alguns aspectes de les competències personals i digitals respectivament.

Com a activitat de final de projecte es va programar un taller per fer sabó amb oli reciclat. El taller es va fer al laboratori de física del nostre centre i l’alumnat va poder seguir les instruccions i indicacions de seguretat de la tallerista per fer el sabó en anglès. Una vegada fetes totes les barreges amb els materials indicats en el full de la recepta del sabó, es varen afegir unes gotes d’olis essencials escollits per l’alumnat (coco i llimona).   Per finalitzar, aquesta barreja es va abocar en un gran motllo i a,  tall de  decoració, es van afegir flors seques. En el termini d’unes 24-48 hores el sabó es pot tallar, però s’haurà d’esperar a que el procés de saponificació es completi en 4 o 5 setmanes.