Exposició «IA: Intel·ligència artificial» al CCCB

El passat dimecres 7 de febrer un grup de deu alumnes de 4t d’ESO va visitar l’exposició «IA: Intel·ligència artificial», coproduïda pel Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) i el Barcelona Supercomputing Center – Centro Nacional de Supercomputación (BSC-CNS)

L’exposició tracta sobre la història, el funcionament i les possibilitats creatives i innovacions que ens ofereix la intel·ligència artificial, però també sobre els reptes ètics i legislatius que suposa per al futur de la societat. Allà es van poder documentar sobre aquest gran avenç tecnològic, però també van poder experimentar en primera persona amb la IA a través de 25 instal·lacions interactives: van olorar un arbre extingit fa milers d’anys o van interactuar amb l’aibo, una mascota robòtica.

Aquest grup d’alumnes participarà avui en la Lliga de debat de secundària i batxillerat de la Xarxa Vives d’Universitats a la Universitat Autònoma de Barcelona, que enguany planteja la qüestió de si la intel·ligència artificial és una amenaça per a la humanitat.

Els desitgem molta sort en la seva intervenció en la Lliga de debat. Us mantindrem informats sobre els resultats.