PORTES OBERTES 2021

Vídeopoemes a la SA_304

L’alumnat de 3r d’ESO dins de la SA_ 304 Identitats han treballat la poesia i han produït alguns vídeopoemes. Podeu gaudir d’algunes de les seves produccions.

L’espera   Matí al bar
Tantes coses et troben a faltar.
Cada dia està ple d’instants que esperen
les mans petites que, tantes vegades,
van agafar les meves.
Ens hem d’acostumar a la teva absència.
Ja ha passat un estiu sense els teus ulls
i el mar també s’hi haurà d’acostumar.
El teu carrer, durant molt temps encara,
esperarà davant la porta,
pacient, els teus passos.
No se’n cansarà mai perquè, esperar,
ningú no ho fan tan bé com un carrer.
I jo sóc ple d’aquesta voluntat
de ser tocat per tu, mirat per tu.
I que em diguis què fer amb la meva vida,
mentre els dies de pluja o de cels blaus
ja estan organitzant la soledat.
                                  Joan Margarit

S’han vist sovint al bar,
a les hores de sol del migdia,
quan l’enrenou del carrer
desafia la piuladissa dels ocells,
i es fiten només amb un somrís
que creua l’abisme de les taules.
Ah!, si els acostessin ara,
enderrocades les barreres que els separen!
Quin goig dels cossos, quin delit!
Però tot són cabòries.
No hi ha hagut mai res.
Mai no han creuat una paraula.
I encara seguiran així dies i dies,
tot observant-se de lluny, indecisos,
canviant només la timidesa del somrís
per aquesta felicitat de la distància:
un fil a punt de trencar-se.

Francesc Parcerisas

El modernisme, el noucentisme i les avantguardes ens arriben en format audioguia

L’alumnat de 4t d’ESO en la SA_403 Statu quo han elaborat una audioguia sobre la Barcelona modernista, noucentista o d’avantguarda. Cada grup tenia uns condicionants que havien de seguir. Després de fer recerca, llegir tota la informació, crear el relat i el recorregut. Cada grup ha elaborat la seva audioguia. Us n’enllacem algunes perquè pugueu gaudir tot fent una passejada literària per Barcelona. Si us les baixeu al mòbil podreu redescobrir llocs destacats per a l’arquitectura i la cultura de principis del segle XX.

Santiago Rusiñol i el modernisme

Caterina Albert i alguns edificis modernistes reconvertit

Joan Maragall i el modernisme

Josep Carner: el noucentisme

Joan Maragall: l’artista modernista?

Vídeomat a 2n d’ESO

L’alumnat de 2n d’ESO dins de la Situació d’Aprenentatge La Televisió està elaborant uns vídeos a l’àmbit stem, cada grup cooperatiu pren les seves mesures per tal de comprendre i aplicar el teorema de Tales. Quan tinguin els vídeos llestos seran publicats.

Magic teacher en el tancament de la SA 104 Màgia, ficció o realitat.

L’alumne Àlvar Pérez de 2n de Batxillerat tanca la situació 104 de 1r d’ESO realitzant diversos trucs de màgia. L’Àlvar que ha actuat cada any per als companys i companyes de 1r d’ESO porta a terme la seva representació en anglès. L’alumnat ha gaudit veient com el mag ha endevinat sempre la carta escollida.

Jordi Rovira parla de la Joana Biarnés

En el tancament de la SA 202 Premsa i fotoperiodisme, el periodista Jordi Rovira ha vingut a l’institut a fer una xerrada sobre Joana Biarnés. En Jordi Rovira juntament amb Òscar Moreno són els autors del reportatge Joana Biarnés, una entre tots.

La xerrada ha estat molt interessant, l’alumnat acabava de veure el reportatge i ha pogut preguntar tots els seus dubtes a un dels autors del reportatge. La xerrada s’ha fet en una aula i s’ha retrasmès per meet a la resta d’aules de 2n d’ESO. L‘espai multimèdia de l’institut porta el nom de Joana Biarnés.