TORNA LA MISSIÓ APILO XII

🔋♻Estem envoltats d’aparells de tot tipus que utilitzen piles com a font d’energia: el rellotge, el mòbil, els comandaments a distància, les joguines… les piles i bateries són dispositius que contenen substàncies químiques que reaccionen entre elles i transformen l’energia d’aquesta reacció en electricitat.
Quan estan esgotades, aquestes substàncies químiques i materials poden fer malbé el medi ambient. Si les reciclem, el protegirem i també estalviarem molts recursos. La normativa europea i estatal estableix que a partir de l’any 2015 s’ha de recollir un 45% de les piles i acumuladors portàtils que surten al mercat. Actualment a Catalunya només recollim el 34%. Per tant, per complir amb la normativa hem d’incrementar la recollida selectiva de piles de forma significativa.

I quin paper juguem nosaltres en tot això? Podem reduir el consum de piles escollint productes sense piles, fent servir piles recarregables, buscant energies alternatives, reaprofitant les piles per a aparells amb menys consum…

I què en fem de les piles gastades? Puc fer-hi alguna cosa jo? Doncs, sí, pots encarregar-te de localitzar, recollir i portar al nostre punt de recollida selectiva Apilo totes les piles, bateries i acumuladors esgotats que puguis perquè es reciclin correctament. Si som el centre educatiu que recull més quilos de piles i acumuladors per alumne/a de la província de Girona (es divideixen els quilos totals recollits pels alumnes matriculats al centre), podem guanyar 1.500€ per comprar material escolar o esportiu o per a activitats educatives! Ens ajudeu?

Podeu consultar aquí les bases del concurs