LA SALUT A L’INSTITUT

Els instituts públics participem de diversos programes i activitats adreçades a la millora de la salut dels i les adolescents, i a la detecció de possibles problemes, tant pel que fa a la salut física com a la salut mental i emocional.  A l’Ins La Sureda ja ha començat aquesta setmana la CONSULTA OBERTA. Es tracta del Programa de Salut i Escola de la Generalitat de Catalunya adreçat a la infància i l’adolescència. El programa ofereix al centre el servei d’una professional d’infermeria de referència, en el nostre cas es tracta de la Maria Massó del CAP Palafrugell. La Maria manté una consulta oberta a l’alumnat un dia a la setmana durant dues hores. Els nois i noies poden consultar qualsevol tema que els generi preocupació, i simplement resoldre dubtes o curiositats. A més assessora el professorat en qüestions de salut ( actuació en casos de diabetis, al·lèrgies…)

Un altre dels programes, aquest cop ofert per DIPSALUT de la Diputació de Girona, és SIGUES TUAquest servei s’adreça a alumnat, famílies i professorat i ofereix tallers, xerrades i formació en l’àmbit de la salut emocional, el gènere, violències, etc.. En el nostre centre és en Berni Sàbat el professional de referència.

També des de l’Ajuntament de Palafrugell , i aquest és el segon any, s’ofereix un servei d’unes hores d’assessorament i taller de gestió emocional. Aquest any a càrrec de l’Héctor Villaseñor i Marta Medina.

D’altra banda al llarg del curs participem de les diverses activitats que ens ofereixen des de diferents serveis públics, com el cos de Mossos d’Esquadra o l’Ajuntament de Palafrugell. La setmana passada vam participar d’una activitat de sensibilització sobre la SALUT MENTAL amb la Noemí Adarnius ( tècnica comunitària de l’Ajuntament) i l’Imma Martí (referent de Benestar Emocional Comunitari de l’ABS Palafrugell).

Finalment des de l’equip docent del centre també organitzem activitats de formació i sensibilització a través del Pla d’Acció Tutorial i des dels diferents àmbits.