🏛 Descobrim les CIVILITZACIONS ANTIGUES 🗺

L’alumnat de 5è està descobrint i aprenent coses sobre l’Edat Antiga i les civilitzacions que van existir durant aquesta etapa de la història.

Normalment, quan es treballa aquest tema, ens trobem que només s’expliquen les civilitzacions més conegudes (l’Antic Egipte, l’Antiga Grècia, l’Imperi Romà…), és a dir les civilitzacions que es trobaven al voltant del Mar Mediterrani. L’alumnat de 5è ha descobert que n’hi havia moltes més, repartides per tot el món!: Sumeris, Fenicis, Perses, Cartaginesos, Pobles de la Vall de l’Indo, Pobles eslaus, Bantú, Olmeques, Dinastia Xia, Ibers, Celtes, Amazigh… Per tal d’aprendre més sobre aquestes civilitzacions, cada infant s’ha ocupat d’elaborar una fitxa informativa sobre una civilització, a través d’una recerca guiada i utilitzant el programa digital Canva.

Tanmateix, han realitzat diferents activitats per tal d’entendre què és la cronologia, com es mesura el temps i què són i per a què serveixen les línies del temps. A més, han treballat també la geografia a través d’una activitat que els va costar una miqueta, però que finalment van saber resoldre i els va permetre aprendre les següents qüestions:

• Situar-se en el mapa mundi.
  • Entendre què és i per a què serveix la llegenda del mapa, així com la seva importància.
  • Tenir una visió global d’on vivia cada civilització antiga.
  • Entendre el per què algunes civilitzacions no coneixien l’existència de les altres.
  • Observar que algunes civilitzacions van acabar ocupant el territori d’algunes altres.
  • Comparar amb el mapa mundi actual i pensar quins territoris actuals ocupaven. Per exemple, els pobles Ibers vivien en el que actualment és Catalunya.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *