Sorida 2n ESO Teatre Centre Catòlic Sants

Avui els alumnes de 2n d’ESO han anat al teatre del Centre Catòlic de Sants, a veure una adaptació dels ‘Entremeses’ de Miguel de Cervantes i Lope de Rueda, que ha fet la Compañía de Teatro de Los Caminos.

Hem gaudit de ‘La cueva de Salamanca’, ‘El retablo de las maravillas’, ‘El viejo celoso’ (de Cervantes) i ‘Las aceitunas’ (de Lope de Rueda). Al final de l’obra, els mateixos actors han respost preguntes dels alumnes assistents. La representació, duta a terme per només tres actors que feien tots els papers, ha agradat força.

Servei de mediació a l’institut

Al llarg d’aquesta passada setmana els alumnes que cursen l’optativa de Mediació Escolar de 3r d’ESO i que han rebut formació com a mediadors, han fet una presentació a les tutories de tots els cursos.

L’objectiu ha estat donar a conèixer el servei de mediació al centre i com es pot sol.licitar aquest servei. Els nostres mediadors han recordat al nois i noies que mitjançant la mediació, podem solucionar els conflictes a través de la comunicació i el diàleg.

Sortida 4t ESO, Química i Física, IFAE

Els alumnes de 4t de l’assignatura de Química i Física hem visitat l’IFAE, l’institut de Física d’Altes Energies, a l’UAB.

Per visitar el seu taller i realitzar una activitat que ens permet conèixer les escales més petites, per entendre com la matèria es crea a partir d’un conjunt de partícules i de forces seguint les lleis de la física quàntica.

Reportatges de les vacances de Nadal

El nostre reporter Fran Ruiz ha estat treballant durant aquest Nadal amb uns reportatges sobre alguns esdeveniments relacionats amb les festes nadalenques a Sant Andreu de la Barca. Els reportatges s’emmarquen en les tasques periodístiques de l’assignatura Premsa i Ràdio de 3r d’Eso.

Podreu trobar més vídeos i notícies al blog de la revista La Risa dels estudiants.

Des de l’institut felicitem a Fran per la feina i animem tots els alumnes a continuar compartint les seves aficions amb l’institut.

Premis concurs decoració de portes

Avui 21 de desembre hem fet diverses activitats de tancament de trimestre: amic invisible, entrega de notes, xocolatada (cortesia de l’AMPA), tornejos esportius…

Així mateix,hem entregat els premis dels tornejos i també del 5è concurs de targeta de Nadal i de decoració de portes. A la tornada de vacances els grups guanyadors podran gaudir d’un esmorzar a la tutoria.

Les portes guanyadores han estat:

Concurs de portes de Nadal

Durant aquests últims dies, tot l’alumnat del centre, ha decorat les portes de les seves aules amb motius nadalencs.

El jurat ho tindrà molt difícil, per triar les classes guanyadores de cada nivell! El dia 21 de desembre sabrem el resultat.

Podeu veure les diferents portes al següent enllaç:

Xerrada sobre drogues, 4t ESO

Avui els alumnes de 4t, a les tutories, han tingut una xerrada preventiva sobre els efectes de les drogues.

Especialment s’han comentat les conseqüències a nivell neurològic i com els pot afectar a l’hora d’estudiar, concentrar-se i en qualsevol aspecte la seva vida diària.

Resultat votacions Consell Escolar 2018

Renovació dels membres del consell escolar: Convocatòria del 5 de novembre al 30 de novembre de 2018

RESULTATS DE LES VOTACIONS

Us comuniquem que els resultats de les votacions per la renovació dels membres del consell escolar. ha estat la següent:

Sector pares, mares i tutors legals dels alumnes

• Núria Álamo López
  • Maite Narváez Seixa

Sector alumnes

• Fran Ruiz Fernández

Sector professorat

• Benjamí Donat Rubio
  • Sergi Barceló Trigueros

Sector PAS

• Esther Blas Carcereny

Sortida 2n ESO Cosmocaixa

L’alumnat de 2n d’ESO, va visitar ahir, el museu de la ciència COSMOCAIXA, on ha passejat per la sala de la matèria, ha entrat al bosc inundat, ha pujat al mur geològic i ha realitzat un taller pràctic anomenat: Aigua, química i molt més.

En el taller, l’alumnat  ha descobert, a través d’experiments senzills i participatius, algunes de les propietats de l’aigua, com ara la tensió superficial o la conductivitat elèctrica, i ha pogut deduir els avantatges i els inconvenients que l’aigua sigui el millor dissolvent.

Xerrada 3r ESO La ciència de prendre decisions

A 3r d’ESO un dels temes principals que es treballen al Pla d’Acció Tutorial és el tema de l’orientació acadèmica.

Avui els alumnes han tingut una xerrada de la Diputació de Barcelona, La ciència de prendre decisions, per  ajudar-los a prendre decisions després de l’ESO.