Bones vacances d’estiu 2021!

Benvolgudes famílies,

Ja hem arribat a final de curs, ha estat un curs especial, ple de canvis i situacions que ens han fet adaptar i no parar d’aprendre i col·laborar. Volem agrair el vostre recolzament i l’acompanyament que heu fet als vostres fills i filles.

Durant aquests dies de descans no oblideu també destinar alguna estona per llegir i fer la feina d’estiu voluntària (cada professor l’ha fet arribar als alumnes mitjançant la mateixa  plataforma que ha fet servir durant el curs).

Per tal de valorar la satisfacció de les famílies i de l’alumnat, respecte el curs que ara acabem, us demanem que ompliu les següents enquestes:

Enquesta de satisfacció PARES, MARES i TUTORS, curs 2020-2021

Enquesta de satisfacció ALUMNAT, curs 2020-2021 (només omplir els alumnes que encara no ho hagin fet)

Altres informacions d’interès per al proper curs 21-22:

• El llistat de llibres, material i la informació de l’AMPA per fer la compra estan publicats a la pàgina web del centre.
  • El dia 10 de setembre farem arribar per correu electrònic la distribució de grups i l’horari del primer dia, 13 de setembre. El primer dia només necessiteu portar fulls DIN A-4, estoig i els llibres corresponents depenen de l’horari que enviarem.
  • Recordeu que el centre proporcionarà la carpeta classificadora i l’agenda a tot l’alumnat.

Moltes gràcies per la confiança, us desitgem a tots i a totes, molt bones i merescudes vacances d’estiu.

Estada final de curs 4t ESO

L’alumnat de 4t d’ESO, gaudirà d’una estada els dies 14, 15 i 16 de juny’21, per acomiadar el curs i la seva etapa a l’institut!

Degut al context epidemiològic, aquest any hem modificat aquest viatge i gaudiran d’activitats a la natura, a la casa El Jou Nature de Guardiola de Berguedà. Durant aquests dies, anirem posant fotografies a la carpeta que teniu enllaçada.

Felicitem a tot l’alumnat per aquesta etapa que ha superat!

StopMotion a tecnologia de 3r d’ESO

Els alumnes de 3r ESO en la matèria de Tecnologia han representat el funcionament del motor de benzina mitjançant la tècnica de vídeo StopMotion. Han elaborat els materials necessaris i mans a l’obra han anat engegant els motors. Han quedat uns vídeos molt interessants, aquí en teniu una mostra, podeu clicar a la fotografia.

L’stop-motion és una tècnica d’animació que consisteix en capturar fotografies consecutives d’un objecte movent-lo una mica entre fotografia i fotografia de manera que, visualitzant-les ràpidament, hom creu que l’objecte es mou.

Rocòdrom 2n ESO. Maig’21

L’alumnat de segon d’ESO ha fet un taller d’escalada al rocòdrom La Reunió de Pallejà.

En aquest taller han practicat l’escalada en horitzontal, l’ascens amb corda i una via ferrada que finalitza amb una tirolina. Totes aquestes activitats estan enmarcades dins la unitat didàctica d’activitats a la natura.

Optatives 3r i 4t ESO, curs 2021-2022

Benvolgudes famílies,

Les assignatures optatives complementen el currículum obligatori de l’alumnat. A les tutories de 2n i 3r d’aquesta setmana informarem de les optatives que poden triar pel curs que ve.

Per ajudar-vos en la tria hem preparat els següents materials:

Per qualsevol dubte sobre les optatives o sobre com omplir el formulari us podeu posar en contacte amb el tutor o tutora orientadora del vostre fill o filla.

Pràctiques impressora 3D, 3r ESO

Els alumnes de 3r ESO en la matèria de Tecnologia, han treballat el disseny 3D amb el programa Tinkercad. Han començat fent projectes de forma guiada per a finalment crear els seus propis dissenys, que han imprès. Han hagut d’aplicar coneixements sobre les unitats de mesura, proporcions, angles, simetries i perspectives, entre d’altres. Ah, i el material per a imprimir és PLA, fabricat a partir de matèries orgàniques, és biodegradable i per tant respectuós amb el medi ambient.

Rugbi a 1r ESO

La pimera setmana de maig, l’alumnat de primer d’ESO, dins la matèria d’Educació Física, ha pogut gaudir d’un entrenament de rugbi de la mà de la familia Iriarte, una família de l’institut. El pare és entrenador de rugbi i la Julieta es jugadora del Barça de rugbi i exalumna del nostre centre. Ha estat la millor manera d’acabar la unitat de rugbi, els nois i noies, s’han divertit i han après jugant. Moltes gràcies Julieta, Javier i William per la vostra col·laboració.

Per una altra banda agrair a l’Adrian Valverde, exalumne del centre, el reportatge fotogràfic que ha fet d’una de les sessions.

Mediació 3r ESO

L’alumnat de l’optativa de 3r de Mediació Escolar ha dissenyat uns rètols amb la finalitat de fer difusió del Servei de Mediació del nostre institut.

La mediació és una gran eina per a resoldre conflictes.

Sant Jordi’21

Avui, 23 d’abril de l’any 21 del 3r mil·leni, tornem amb més ganes que mai a celebrar una diada de Sant Jordi molt especial.

A partir de les 11.45 h, l’alumnat de 3r d’ESO  farà la gala de premis literaris, els grups la seguiran en directe i tothom la podrà veure a https://youtu.be/pO47xXF8nuU.

Us animem a seguir-la en directe!

Podeu veure també totes les fotografies de la jornada al següent enllaç, on s’aniran actualitzant: