Calendari tancament de curs

Us informem, que les classes fins al 20 de juny seguiran amb el seu horari habitual, dins de les quals es faran les proves d’avaluació i recuperacions corresponents.

Cada docent informarà a l’alumnat corresponent, sobre les possibles proves de recuperació que hagi de fer, així com dels dies d’aquestes proves.

Us adjuntem un document, on podeu consultar la resta de dates significatives, corresponents a confirmació de plaça i pagament de material, sortida final de curs, últim dia de classes, graduació de 4t d’ESO i lliurament de butlletins de notes:

Lliurament premis Ficcions 2018

Ahir a la tarda vam assistir a la recollida de premis del concurs Ficcions, organitzat per la fundació AMIC.

A l’acte, celebrat a la Pedrera, les nostres alumnes Emma Villarejo i Aitana Sànchez van recollir els seus diplomes de finalistes d’Honor i vam gaudir de les intervencions de Pau Vila (membre del jurat) i Jordi Sierra i Fabra (escriptor d’un dels llibres de lectura d’aquest any). Felicitats!

Xerrada Fundació TRACE

L’alumnat de 4t d’ESO ha participat en una xerrada sobre les consequències dels accidents de trànsit al Teatre Núria Espert.

Han participat de forma activa interactuant amb els membres representants de la fundació TRACE i persones que han estat directament implicades en accidents com a causants o víctimes i s’han concienciat de la repercussió que això pot tenir a les nostres vides. Aquest alumnat serà l’encarregat de transmetre el que han après avui a la resta dels seus companys i companyes.

Premi proves Cangur

Ahir, dimarts 15 de maig, va tenir joc al Teatre Poliorama de Barcelona l’acte d’ entrega de premis de la Prova Cangur 2018 que atorga la Societat Catalana de Matemàtiques.

El nostre alumne, José Ángel Conde Mateos, de 3r d’ ESO, va obtenir un premi de categoria B en el seu nivell, concretament la posició 10a de Catalunya. Enhorabona, José Ángel!

Reunió famílies 3r ESO

El dilluns, 14 de maig, hem fet la reunió de famílies de 3r d’ESO, per tractar els següents temes:

  • Orientació acadèmica
  • Optatives de 4t d’ESO
  • Viatge Final d’estudis de 4t d’ESO

Adjuntem la presentació exposada a les famílies:

Boardgame, 2n ESO

A l’assignatura d’anglès, els alumnes de 2n C d’ESO, han elaborat un joc de taula basat en la unitat 6 del seu llibre de text anomenada ‘Relationships’. Al joc havien d’incloure la gramàtica i el vocabulari propi del tema. Han treballat en grup, de forma competencial i han desenvolupat les normes del joc, les peces i el taulell.

Han dedicat una última sessió a avaluar la seva pròpia feina i han jugat amb el joc d’un altre grup per avaluar la feina dels companys. Els resultats obtinguts són molt positius i significatius per al seu aprenentatge tant de l’idioma com de les habilitats necessàries pel treball col·laboratiu.

 

Premi Nanoeduca!

Al certamen de Nanoeduca, el nostre alumnat de 3r d’ESO ha rebut el premi al millor pòster científic després de competir alumnes de 3r, 4t d’ESO i Batxillerat científic d’altres instituts.

Rut García, Julieta Irriarte, Zaira Pérez, Carla Torre i Emma Villarejo van ser guardonades després de defensar davant l’imponent Paraninf de l’UB el seu Pòster titulat “Live your memories”.

La seva idea volia mostrar com el grafè formant part d’un circuit integrat o microxip podria interactuar amb la zona del cervell que guarda la memòria a llarg termini. I utilitzar aquest dispositiu en casos d’Alzeimer o perdues temporals de memòria.

Volem felicitar a tots els alumnes participants per la seva tasca!

Sortida Cosmocaixa 2n ESO

Avui els nois i noies de 2n d’ESO han visitat el Cosmocaixa.

Han passejat per la sala de la matèria, han entrat al bosc inundat, han gaudit de la bellesa de l’Univers i han participat en un taller de Materials sorprenents on hem repassat molts dels conceptes treballats a la matèria de física i química.

Orientació 4t ESO, Escoles Velles

L’alumnat de 4t  d’ESO ha rebut la visita de les orientadores de les Escoles Velles per treballar l’orientació acadèmica i professional després de l’ESO.

Es tracta d’una xerrada molt interessant per l’alumnat ja que pot conèixer quines son les possibilitats del seu entorn més proper, els espais i les persones de referència al municipi per buscar feina o continuar amb els seus estudis.

Explica’m un conte, 2n ESO

Un any més, els alumnes de 2n d’ESO han participat en l’intercanvi teatral amb els centres d’Educació Primária de Sant Andreu de la Barca. Avui, han protagonitzat les seves pròpies creacions tetarals davant els alumnes de l’escola Àngel Guimerà.

El mèrit és doble, perquè la petita peça ha estat representada en anglès per tots els cursos i a més, dos grups n’han fet una altra en català i un altre grup en castellà. Els més petits s’ho han passat d’allò més bé i sembla que l’experiència de compartir aula ha agradat molt als més grans.

Estan fets uns artistes!!

Sant Jordi 2018

Avui, hem celebrat a l’institut la diada de Sant Jordi. Hem fet tallers, intercanvi de llibres, mercat de roba, concurs literari, actuacions i d’altres activitats…

També hem dedicat un homenatge a la professora Susana Lázaro, que sempre estarà amb nosaltres.

Podeu veure les fotografies al següent enllaç:

Premis ajuntament Sant Jordi 2018

L’alumnat del centre, seleccionat pel concurs de Sant Jordi que organitza l’ajuntament, ha anat al teatre Núria Espert a l’acte de lliurament dels premis.

El nostre centre ha tingut cinc finalistes i dues guanyadores: Joel Hernández Brito, Nayara González López, Ilias Dahchouri Amdahri, Ariadna Sánchez García, Emma Villarejo Patiño, Aitana Sánchez García i Mercedes Molina Felguera.

Xerrada sobre els refugiats a 2n ESO

Avui, el fotoperiodista Marc Vidal ha estat amb els nostres alumnes reflexionant sobre els refugiats al món. L’impacte social, politíc i humanitari dels conflictes en tots els països fa que milions de persones hagin de marxar de casa per a sobreviure.
És important que aquests temes que lamentablement són tan actuals, tinguin repercussió en els nostres estudiants.
Estem contents perquè hi han participat activament i s’han mostrat molt interessats en el tema.