TEMPS DE LECTURA
El projecte consisteix a realitzar 20 minuts de lectura dià ria per grup-classe, oferint a l’alumnat un espai de temps i recursos per llegir allò que vulguin sense la pressió d’exà mens ni notes, creant un hà bit de lectura en silenci que es relacioni amb un moment agradable durant el dia.
Objectius
- Fomentar el gust per llegir.
- Desenvolupar l’hà bit lector de l’alumnat.Â
- Millorar la competència lectora per augmentar el rendiment acadèmic.
- Aconseguir que els i les alumnes facin de la lectura una de les eines bà siques per a l’aprenentatge en totes les à rees i matèries del currÃculum.Â
- Afavorir la lectura autònoma.Â
Planificació
Setmanalment es canvia la franja horà ria. Es comença per la primera hora fins a la sisena, establint-se un calendari per tot el curs.
Cada grup-classe tindrà un delegat de lectura trimestral. A l’inici de cada trimestre, els representants de la comissió de biblioteca es reuniran amb els delegats i delegades per explicar-los-hi les seves funcions, que són:Â
- Ser l’enllaç entre la comissió de biblioteca i els seus companys de classe.
- Portar el control i repartir els llibres de lectura que hi hagi a l’armariet de l’aula.Â
Lectures i selecció de materials
Les lectures es trien lliurement. Es permet llegir llibres de qualsevol estil o gènere. L’alumnat ha de portar dià riament els seus llibres de casa i aquells que ho vulguin, també poden deixar els seus llibres a l’armariet de la seva classe.Â
Seguiment i avaluació de l’alumnat
– Els alumnes hauran de registrar cada llibre llegit a les pà gines incloses en l’agenda per a tal efecte indicant la data d’inici, el tÃtol, l’autor, la valoració que fan de la lectura i afegint un petit comentari.Â
– Es destinaran moments dins de la tutoria setmanal perquè el tutor/a de grup vagi revisant els registres de lectura.Â
– El comportament durant els temps de lectura formarà part del percentatge d’actitud de cada assignatura.