Pla de foment de la lectura

TEMPS DE LECTURA

El projecte consisteix a realitzar 20 minuts de lectura diària per grup-classe, oferint a l’alumnat un espai de temps i recursos per llegir allò que vulguin sense la pressió d’exàmens ni notes, creant un hàbit de lectura en silenci que es relacioni amb un moment agradable durant el dia.

Objectius

  • Fomentar el gust per llegir.
  • Desenvolupar l’hàbit lector de l’alumnat. 
  • Millorar la competència lectora per augmentar el rendiment acadèmic.
  • Aconseguir que els i les alumnes facin de la lectura una de les eines bàsiques per a l’aprenentatge en totes les àrees i matèries del currículum. 
  • Afavorir la lectura autònoma. 

Planificació

Setmanalment es canvia la franja horària. Es comença per la primera hora fins a la sisena, establint-se un calendari per tot el curs.

Cada grup-classe tindrà un delegat de lectura trimestral. A l’inici de cada trimestre, els representants de la comissió de biblioteca es reuniran amb els delegats i delegades per explicar-los-hi les seves funcions, que són: 

  • Ser l’enllaç entre la comissió de biblioteca i els seus companys de classe.
  • Portar el control i repartir els llibres de lectura que hi hagi a l’armariet de l’aula. 

Lectures i selecció de materials

Les lectures es trien lliurement. Es permet llegir llibres de qualsevol estil o gènere. L’alumnat ha de portar diàriament els seus llibres de casa i aquells que ho vulguin, també poden deixar els seus llibres a l’armariet de la seva classe. 

Seguiment i avaluació de l’alumnat

– Els alumnes hauran de registrar cada llibre llegit a les pàgines incloses en l’agenda per a tal efecte indicant la data d’inici, el títol, l’autor, la valoració que fan de la lectura i afegint un petit comentari. 

– Es destinaran moments dins de la tutoria setmanal perquè el tutor/a de grup vagi revisant els registres de lectura. 

– El comportament durant els temps de lectura formarà part del percentatge d’actitud de cada assignatura.