Projectes a tots els cursos

PROJECTES 1r ESO

PROJECTE TEATRE I CIRC

Enguany, l’alumnat de primer realitza un divertit projecte que combina teatre i circ. Els i les alumnes treballen junts per crear la seva pròpia obra, tot mostrant les seves habilitats artístiques i creatives.

A més del diàleg i la representació teatral, també han preparat emocionants números de circ que han après i practicat amb dedicació. Es tracta d’una experiència enriquidora i entretinguda per a tots!

PROJECTE “HI HAVIA UNA VEGADA UNA PRINCESA QUE ES VA SALVAR SOLA. FI”

Sí, al segle XXI les princeses no necessiten ajuda per rescatar-se, els regnes se situen en edificis d’oficines i els llops també poden ser bons i vegetarians. En aquest projecte, l’alumnat de 1r d’ESO ha de representar en un teatre d’ombres xineses un conte tradicional sense masclisme i sexisme.

A través del conte l’alumnat aprèn a identificar situacions discriminatòries en la vida quotidiana per no perpetuar-les; alhora que es fomenta la imaginació, la creativitat i l’aprenentatge entre iguals.

PROJECTE “CONEIXES ELS TEUS VEÏNS?

És un projecte que fomenta l’autoaprenentatge, estimulant a l’alumnat a descobrir i explorar de manera autònoma el vocabulari de nivell inicial de francès.

El projecte pretén  facilitar les interaccions entre viatgers i locals a França mitjançant la creació d’un diccionari de locucions bàsiques. L’objectiu principal d’aquesta iniciativa és establir connexions significatives i fomentar una experiència enriquidora per a aquells que visiten aquest país veí.

El diccionari estarà compost per una col·lecció de frases i expressions essencials, que abastiran àmbits quotidians com ara la salutació, la compra, el transport i altres situacions comunes. Aquestes locucions es seleccionaran amb cura per garantir que siguin útils i rellevants per als viatgers, permetent-los comunicar-se amb facilitat i establir una connexió més autèntica amb els habitants locals.

El projecte també pot incloure elements multimèdia, com àudios de pronunciació, per ajudar els viatgers a familiaritzar-se amb la fonètica francesa. Això proporcionarà una experiència d’aprenentatge pràctica i interactiva per als usuaris, augmentant la seva confiança en la comunicació en situacions reals.

A més, el diccionari pot estar disponible en diverses plataformes, com aplicacions mòbils o llocs web, per garantir un accés fàcil i convenient als usuaris. Aquest enfocament innovador permetrà als viatgers portar aquesta eina pràctica amb ells durant el seu viatge i accedir-hi quan sigui necessari.

SABORS DEL MÓN

El projecte de “Sabors del món” Un Viatge Intercultural de receptes saludables i sostenibles, és molt més que un revista de cuina. És una finestra oberta a la diversitat cultural, una guia per a una alimentació conscient i un viatge culinari replet de sabors autèntics i saludables.

En aquest projecte mitjançant la elaboració d’una revista de cuina es treballaran conceptes com la nutrició i els nutrients, l’alimentació saludable i la sostenibilitat relacionada amb el consum i la producció d’aliments.

PROJECTES 2n ESO

PROJECTE: PARLANT S’ENTÉN LA GENT

El projecte de mediació escolar té com a objectiu principal ensenyar als estudiants les habilitats i estratègies necessàries per resoldre conflictes de manera pacífica i constructiva dins de l’entorn del nostre institut. Aquesta matèria inclou continguts com la comunicació efectiva, la gestió de conflictes, l’empatia i les tècniques de mediació. Els estudiants aprenen a actuar com a mediadors imparcials entre les parts en conflicte, facilitant el diàleg i la trobada de solucions mútuament acceptables. Aquesta optativa promou un clima escolar més positiu, reduint els conflictes i millorant les relacions entre l’alumnat.

PROJECTE: VINE AL POBLE

L’ objectiu és treballar la geografia de manera lúdica, conèixer pobles de pocs habitants,  arribar a una conclusió de per què són pobles quasi deshabitats. 

Treballem la pàgina d’estadística INE i les webs dels municipis. 

Contacte amb instituts d’aquests pobles, que ens puguin donar informació de la vida d’un jove de la mateixa edat, el seu dia a dia en una població on no tenen els mateixos serveis i oci que a les ciutats.  

Recursos: recerca a internet, cartografia, dossier.

Finalment, coneixem i posem en pràctica jocs tradicionals com possibilitats d’oci.

PROJECTE: JO, PERSONA

L’objectiu del projecte “Jo, persona” és establir un espai de reflexió col·lectiva mitjançant diverses activitats i dinàmiques en equip per aprofundir en el concepte d’identitat i fomentar el diàleg, el creixement personal i la construcció de valors lliurement triats. Amb un enfocament en la reflexió crítica compartida sobre la nostra pròpia essència, la nostra relació amb els altres i el món que ens envolta, aspirem a explorar i comprendre més profundament qui som.

PROJECTES 3r ESO

PROJECTE VOLARE: 

El projecte “Volare” és un enfocament interdisciplinari que combina les matèries de Física, Matemàtiques i promou la cooperació en un projecte científic a través la creació, la revisió i millora d’una maqueta de paracaigudes i càpsula espacial. L’objectiu principal és comprendre els conceptes de la física i geometria per aplicar en el disseny de la maqueta mitjançant l’experimentació i la recopilació de dades per analitzar el comportament del paracaigudes i millorar-lo.

TALLER D’IMPRESSIÓ 3D

En un món digitalitzat i global, on el disseny de productes cada cop és més personalitzat, conèixer eines de disseny 3D té un gran ventall d’aplicacions. L’alumnat necessitarà aplicar coneixements matemàtics, de mesura i forma, i de geometria euclidiana al disseny d’objectes quotidians amb una aplicació real i fer-los realitat mitjançant impressió 3D. 

FEM DE MONITORES ESPORTIVES

En aquest projecte aprendrem i practicarem com ser bones entrenadores o monitores esportives, una tasca que aviat podran fer els alumnes si volen entrar en el món laboral.

Treballarem la planificació enfocada a objectius concrets de les activitats, i les posarem en pràctica, millorant aspectes bàsics com el to de veu, la situació dins la pista i les variants que hem d’anar fent durant les activitats planificades en funció de diferents imprevistos que solen passar.

ORIÉNTATE. ENCUENTRA TU IKIGAI:

Ikigai és un concepte japonès que no té una traducció literal, però que pot definir-se com «la raó de viure» o «la raó de ser», tot allò que fa que la vida pagui la pena ser viscuda. Partint d’aquesta idea, aquest projecte pretén que l’alumnat reflexioni des de diferents perspectives sobre com és, quines coses gaudeix fent i quines fa millor. 

També s’explorarà en profunditat el mapa educatiu i totes les opcions que se’ls presentaran un cop acabada l’etapa obligatòria,  creant diferents itineraris d’estudi personalitzats per a diverses professions. 

Els i les alumnes crearan el seu propi ikigai al principi i al final del projecte i, entre tots, comentarem els canvis i les continuïtats.

PROJECTES 4t ESO

WELCOME TO OUR SCHOOL

Amb motiu d’iniciar un projecte eTwinning amb altres instituts europeus, proposem als nostres alumnes crear una sèrie d’activitats digitals per compartir i treballar de forma col.laborativa.

El repte serà donar a conèixer on som, com és el nostre centre i les seves instal·lacions, els nostres projectes, com treballem i altres aspectes a destacar com premis o concursos.

El producte final serà un tríptic digital del nostre centre que inclou un video tour.

In order to start an eTwinning project with other European high schools, we suggest our students make and share some digital tasks to work in a collaborative way.

The challenge will be getting to know our school, its place, its facilities, the projects and subjects we deal with, how we study and other relevant information such as awards  and contests.

The final product will be a digital leaflet of our school including a video tour.

FEM RÀDIO

La presència d’una ràdio a l’institut no només enriqueix la vida estudiantil sinó que també promou el desenvolupament integral dels alumnes. A través de la ràdio, els estudiants poden expressar la seva creativitat mitjançant la creació de programes i pòdcasts, a més de millorar les seves habilitats comunicatives i fomentar la col·laboració i aprenentatge entre ells.  

El projecte final és l’escriptura i emissió d’un guió col·laboratiu, on els alumnes es reparteixen els rols i els personatges que duran a terme el programa de ràdio.