SORTIDA A COTLLIURE – Alumnes de 3r d’ESO de Francès

El dimarts 12 de Juny 31 alumnes que fan Francès d’entre les agrupacions A,B,C,D i E acompanyats de 3 professors (Artur Fontana, Aroa García i Helena Carles) van fer un viatge a Cotlliure (França). Aquests alumnes han estat fent francès des de 1r d’ESO i per tant era un sortida com a premi a la seva constància en aprendre la llengua francesa.

Vam planificar que la sortida pogués ser a més a més interdisciplinària i  per tant vaig parlar amb l’Aroa perque s’elaboressin una sèrie de tasques relacionades amb el que havíem de visitar tant a nivell dels fets històrics com de l’art a Cotlliure. L’Aroa va crear un Classroom on els alumnes abans de viatjar van estar descobrint les obres del Fauvisme que més tard veurien a Cotlliure així com els fets històrics relacionats amb la vila i el Castell Reial i l’ús de la llengua catalana al Rosselló  i un cop a Cotlliure van fer la comparativa de les paraules catalanes amb les nostres. També des del departament de Castellà, l’Artur va preparar un resum de la biografia d’Antonio Machado, els va passar un full d’un còmic sobre el viatge d’en Machado cap a Cotlliure, una poesia i se’ls va demanar d’acabar de completar la traducció d’unes paraules d’una poesia al francès.

Vam sortir a les 7.30 h. del matí i vam arribar a les 9.30 h. a Cotlliure. En primer lloc teniem concertada una visita per les 10.00h del matí per visitar l’antic molí de gra, convertit actualment en un molí d’oli. El guia ens va explicar com des de que va haver-hi l’electricitat el molí de gra va quedar desfasat i va quedar abandonat fins que anys més tard el van arreglar per convertir-lo en un molí d’oli, on actualment el·laboren el seu propi oli d’oliva.

Després vam anar a visitar la Tomba d’Antonio Machado on els alumnes van llegir unes poesies de l’escriptor i ens vam fer algunes fotos també davant la façana de la casa Quintana on l’autor va viure.

Els alumnes en grups van anar pel poble per localitzar les obres del Fauvisme i a observar les paraules catalanes pel poble. Després van anar a la platja Boramar on van dinar.

Més tard ens vam trobar a l’església de Santa Maria dels Angels, el campanari de la qual és l’antic far i al costat de la qual hi ha la capella de Sant Viçenc. Des d’alli vam anar al Castell Reial, on teniem una visita guiada programada i el guia ens va explicar en francès l’història del castell, alhora que traduia en català les parts que els alumnes no entenien. Vam sortir del castell pels túnels subterranis i vam aprofitar una hora que ens quedava per anar de compres.

A les 5.45 sortíem amb l’autocar de tornada cap a Palau-solità i Plegamans on vam arribar a les 7.55.

Després del viatge els alumnes han acabat les tasques sobre el que van observar i visitar a Cotlliure.