Exposició del projecte “El llegat de l’Al-Àndalus” a la Biblioteca de Sant Ildefons

Si durant aquestes festes nadalenques passeu per la biblioteca de Sant Ildefons hi podreu veure exposada, en el seu vestíbul, l’exposició “El llegat de l’Al-Àndalus”, realitzada per l’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut.

Aquesta exposició és el resultat del producte final d’un projecte que realiza l’alumnat de 3r d’ESO dins del Treball per projectes de l’Àmbit humanístic i, a partir d’un encàrrec realitzat per l’associació “Cornellà Sense Fronteres”, intenta plasmar la influència que la cultura àrab va deixar en el nostre territori a partir de la seva presència en època medieval, en el que coneixem com a Al-Àndalus i que es va estendre en bona part de la península ibèrica al llarg de gairebé 8 segles.

En el resultat final de l’exposció es pot veure quina va ser la influència àrab al llarg d’aquella època i com encara avui en dia en trobem rastres en la cultura, la llengua, els costums, la literatura, la toponímia… de la nostra societat actual, com a clar reflex de la interculturalitat que conforma la nostra societat.

Si voleu saber més sobre l’Al-Àndalus i la petja que va deixar en el nostre territori no us perdeu l’exposició “El llegat de l’Al-Àndalus”, és una oportunitat immillorable d’entendre per què som com som.