Trobada amb alumnat del conservatori nacional de música Edward Said

Aquest divendres 12 de gener un grup d’alumnes del nostre institut hem fet una primera trobada virtual amb alumnes músics d’aquest conservatori palestí. L’activitat ha consistit en presentar-nos individualment, comentar els nostres estudis i aficions i tocar una peça musical amb el nostre instrument. Hem tocat peces musicals amb el trombó, el baix elèctric i el piano. Ells han tocat cançons amb l’oud i el qanun. Cal destacar que l’oud és l’ancestre del llaüt i, per tant, de la nostra guitarra. Així mateix, el qanun és un instrument de corda pinçada horitzontal avantpassat del clavicèmbal. Tots els dos grups hem rigut una mica quan ens hem confós pensant que Mina, el noi que tocava el qanun, era el nom de l’instrument musical. Per cert, han tocat molt bé, doncs són alumnes molt avançats que voregen el virtuosisme musical.

L’experiència ha estat molt gratificant i, tot i que de vegades teníem una mica de vergonya en presentar-nos, ens ho hem passat molt bé. És per això que esperem continuar amb aquest Students Exchange.

La llengua emprada ha estat l’anglès, fet que ens ha servit per dur a la pràctica allò que hem estudiat a les classes. Hem tingut la sort de comptar amb la presència i l’ajuda de la Patrícia, la professora d’eixa matèria, la Xènia, l’Annyck i la Fina Garcia, que ha fet unes fotos.

Per acabar, com que era l’aniversari d’una de les noies palestines, li hem cantat el “Per molts anys” acompanyades amb l’acordió del nostre professor de música.

A continuació podem veure un vídeo d’un alumne del conservatori tocant el qanun: