L’alumnat d’Activitats Comercials destaca al programa Metròpolis FPLab

L’alumnat de 2n curs del CFGM d’Activitats Comercials de l’Institut Marianao ha participat en l’edició 2025-2026 de MetropolisFPLab. En aquest projecte d’innovació, algunes empreses llencen reptes per a què l’alumnat en pugui proporcionar solucions reals. D’entre més de 500 equips de diferents centres de la província de Barcelona, han estat seleccionats els grups que han aportat les solucions més creatives i innovadores.

Un dels grups seleccionats ha estat DARD, format per Daniela, Arsene, Ronald i David. Aquest grup, que participava en el repte “Com podríem digitalitzar els processos logístics de l’empresa, en relació amb la recepció, emmagatzematge i sortida de productes, amb l’objectiu d’agilitzar el procés, reduint potencials errors?” de l’empresa Seditesa, ha desenvolupat el projecte SediLog Pro, una plataforma digital orientada a optimitzar la gestió de magatzems industrials. Aquesta aplicació elimina l’ús de paper i redueix errors, permetent controlar l’estoc en temps real i validar paquets de manera ràpida i eficient. A més, el sistema avisa automàticament quan una comanda està completada, garantint una gestió més precisa i segura.

L’altre grup finalista ha estat NoEtPerdis_CircuitdeCatalunya, integrat per Mateo, Elena, Óscar i Ariel. Aquest equip ha creat Circuit de Catalunya VR, una aplicació que ofereix una experiència immersiva per orientar-se dins del Circuit de Catalunya utilitzant la realitat virtual. L’eina permet als usuaris obtenir rutes personalitzades per arribar fàcilment a diferents punts del recinte, com accessos, serveis o sortides, especialment útil en situacions d’alta afluència de gent. El projecte aposta per la innovació mitjançant l’ús de tecnologies immersives.

Amb aquesta participació, l’Institut Marianao reafirma el seu compromís amb la innovació, l’emprenedoria i el desenvolupament de competències professionals del seu alumnat.Els desitgem molta sort en aquesta fase final del programa!

Desplaça cap amunt
Ves al contingut