Internet Segura de tu a tu

Com ajudar els nens i joves a utilitzar internet i les xarxes socials amb seguretat

Com cada any ,i en el marc del Programa de xerrades i tallers de l’INS Llançà, des de les unitats regionals de Proximitat i Atenció al Ciutadà de la Policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra  (PG-ME) es du a terme la campanya Internet Segura dins el Pla d’Acció Internet Segura del cos adreçat als centres educatius i a les famílies.

img_0561

img_0550

L’objectiu és explicar als nostres alumnes de 1r d’ESO les precaucions que han de prendre quan accedeixen a Internet i les xarxes socials, com utilitzar-les de manera adequada i les conseqüències de fer-ne un mal ús, com el “ciberbullyng” o ciberassetjament  que consisteix en l’ús d’informació o mitjans de comunicació com les xarxes socials per assetjat un jove o un grup mitjançant atacs personals.

Enguany la novetat ha estat implicar en l’acció joves de 3r d’ESO, prèviament formades per  la PG-ME sobre l’ús d’internet i de les xarxes socials, i que esdevenen formadores dels seus companys de 1r d’ESO i referents al centre durant tot el curs escolar.

La valoració de la formació  ha estat molt bona i esperem que hagi estat una experiència gratificant i enriquidora per les joves i profitosa per a la resta d’alumnes que les tindran com a referents propers.

Gràcies Xènia Cardoner, Rosa Sabater, Estel Cardoner, Xènia Calvo, Elena Pagès, Xènia Bonsoms i Alba Sau pel vostre temps i per la vostra predisposició a ajudar els companys/es de l’INS Llançà!

1. Carme Gilabert

Em sembla molt bé la iniciativa i m’agradaria que contempléssiu la possibilitat de fer-nos una xerrada també als pares.