Poema col·lectiu a Instagram

El poema de Sant Jordi, el poema de tots

Com ho farem?

A través d’Instagram, el dia 15 d’abril t’oferirem el primer vers del poema.

Podeu entrar a https://www.instagram.com/st.jordi_insllanca/

Tothom qui vulgui podrà fer la seva proposta del vers següent, com a comentari de la imatge del poema començat.

Hi haurà dues franges horàries per anar publicant els comentaris (que seran els versos proposats): de 21h a 12 hores i de 13 hores a 20h.

A les 12h, d’entre les propostes que hi hagi hagut, escollirem la més apropiada. A les 13h, penjarem el poema amb el nou vers.

Fins a les 20h del vespre, es repetirà el procés. A les 21h, penjarem el poema amb el nou vers.

I així fins al dia de Sant Jordi: a les 20h del vespre del 23 d’abril donarem el poema per acabat i a les 21h el publicarem ja sencer!

Tema

El tema serà lliure i s’anirà perfilant a partir de les intervencions que aneu fent.

Quants poemes?

Hi haurà dos poemes finals:  un en llengua catalana i un en llengua castellana. Podeu participar en la creació de tots dos.

Qui hi pot participar?

Qualsevol alumne de l’institut.

Normes

• No es poden utilitzar noms propis ni altres elements ofensius
  • No es poden escriure paraules malsonants ni insults
  • Cal ser respectuosos
  • Els versos seran de mètrica lliure
  • Han de rimar els versos parells (2n, 4t, 6è…); poden ser rimes assonants o consonants

Com s’avalua l’activitat?

Tot i ser una activitat voluntària, servirà per pujar la nota de Català i de Castellà:

• Proposar un vers, o més, a cada franja de temps. Quantes més propostes i a més franges, millor nota.
  • L’autor del vers que tingui més “m’agrada” tindrà més nota
  • Llegir i posar “m’agrada” a les diferents versions que es vagin penjant del poema. Quants més, millor nota.
  • Es valoraran amb més nota els versos amb més qualitat, encara que no hagin estat els escollits.
  • Qui hagi escrit un vers que resulti escollit, podrà tornar a proposar-ne després que se n’hagin escrit 2 més.