El món microscòpic

Gràcies a la recent millora dels nostres microscopis i a l’habilitat dels alumnes amb la càmera, hem pogut aconseguir documentar un breu registre de l’enorme varietat de microorganismes que ens envolten. Durant el tercer trimestre els alumnes d’ESO i Batxillerat que cursen l’assignatura de biologia, han estat observant al laboratori mostres d’aigua de diversos indrets del nostre entorn (aiguamolls, basses, recs…). També han fet cultius en medis semisòlids de mostres de microorganismes obtinguts de la pell de la mà, de la mucosa del nas, de la boca… Els resultats són ben curiosos: s’hi observa des d’una enorme varietat de microorganismes que habiten el nostre cos, fins a les larves de mosquit tigre que es preparen per a un estiu intens, passant per l’elegància de les puces d’aigua!!