Nou mural a l’institut

A l’Institut de Llançà avui hem inaugurat un nou mural. La iniciativa comença aquest any fruit de la col·laboració amb l’Ajuntament i l’hem realitzat a la paret que hi ha  entre l’aparcament públic i el de professorat.

Quan la comissió d’entorn de l’institut ens va proposar aquest repte a l’optativa de disseny de tercer d’ESO vam fer una pluja d’idees amb tres alternatives: una abstracta més constructiva, una altra basada en l’obra de Georgia O’Keeffe i una tercera en el muralisme urbà. La comissió es va decidir per aquesta tercera opció.

La composició del mural era un repte a causa del format panoràmic de 16 metres per 1,38 aproximadament, i per això ens vam decidir per treballar elements de la fauna i flora del nostre entorn per recordar i reconèixer el seu valor. L’alumnat va estar un mes practicant els dibuixos realistes dels animals, concretant la seva representació final i la composició dels elements juntament amb la professora. I finalment… va arribar l’esperat dia en què podríem sortir a realitzar-lo.

Ha estat una preciosa aventura en la qual tots hem gaudit i après molt, també amb la Juani, l’altra professora que ens va fer el suport. En general, l’alumnat ha estat força autònom i s’hi ha implicat, adaptant-se a les diferents planificacions diàries de treball, per zones o bé per colors. I és que 21 persones pintant alhora aviat és dit, però té el seu risc.

Ens hi hem estat 9 hores lectives i tots plegats estem molt contents del resultat, és un treball col·laboratiu molt gratificant que ens deixa una empremta molt bonica a l’hora de contemplar-lo i amb una duració en el temps. Desitgem que també les altres persones que se’l mirin el puguin gaudir i que passi a formar part del paisatge urbà i d’identitat de Llançà.