Visita Fundació Mona

Els i les alumnes de 1 ESO vam anar de visita a la Fundació MONA, el Centre de Rehabilitació de Primats que tenim a Catalunya, on es recuperen i rehabiliten dels maltractes rebuts ximpanzés i macacos que han sigut artistes de circ, de televisió, de publicitat, de cinema o bé mascotes.

Durant la visita ens van ensenyar el centre i ens van explicar aspectes sobre la biologia dels ximpanzés, sobre les condicions de vida que patien abans d’arribar-hi  i com s’han anat recuperant a la Fundació.

Ens van fer una xerrada sobre el tràfic il·legal d’espècies i sobre l’impacte de la producció d’oli de palma sobre les selves del planeta ( en 20 anys, les selves del sud-est asiàtic s’han reduït un 80% aproximadament ), i tot el que això comporta a nivell d’extincions massives d’espècies d’éssers vius. També ens van parlar sobre la destrucció de les selves africanes degut a les mines d’extracció de minerals per a fabricar noves tecnologies, com el Coltan.

Vam reflexionar sobre la nostra responsabilitat en aquests fets, com a consumidors de productes alimentaris que porten oli de palma i dispositius tecnològics, i vam parlar de la necessitat de ser conscients de la nostra manera de consumir.

I per acabar vam fer una dinàmica per comprendre la pressió a la que es veuen sotmeses moltes espècies d’animals salvatges degut a l’ocupació humana dels seus territoris i que els aboquen a la desaparició.