XXX Jornada de Reflexió del Consell Escolar de Catalunya: Coeduquem per una societat més igualitària

Una representació del Grup Impulsor de Coeducació i Perspectiva de Gènere del nostre Institut va assistir, dissabte 14 de gener, a la XXX Jornada de Reflexió del Consell Escolar de Catalunya que portava per títol Coeduquem per una societat més igualitària. A la jornada, que va tenir lloc al Teatre Casal de Vilafranca del Penedès, van assistir el conseller d’Educació Josep González-Cambray i la consellera d’Igualtat i Feminismes Tània Verge.

L’acte va fixar el debat sobre la coeducació en dos eixos principals: la perspectiva de gènere i l’educació afectivosexual. Es va plantejar una reflexió a fons sobre com habilitar la perspectiva de gènere en el conjunt del sistema educatiu i sobre l’extensió de l’educació afectivosexual com a estratègia de formació i incidència sobre la realitat vital de les persones.

El Consell Escolar de Catalunya va aprofitar l’ocasió per homenatjar Nativitat Yarza, primera alcaldessa elegida democràticament a Catalunya, coincidint amb la finalització del seu any commemoratiu.