Xerrades

El 21 de Febrer en Francesc Miralles ens va oferir una interessant xerrada sobre com acompanyar als nostres fills i filles en l’orientació Ikigai. Si us la vau perdre, podeu trobar l’enregistrament de la xerrada en el següent enllaç:

Codi d’accés: .o&E0HLK

El passat 5 de Març en José Martínez Abadía* va oferir la xerrada

DESPRÉS DE L’INSTITUT, QUÈ? Orientacions per famílies del ventall d’oportunitats que contempla el nostre sistema educatiu.

En aquest enllaç podeu trobar la presentació que repassa els principals aspectes a tenir en compte a l’hora de valorar totes les opcions que poden triar els nostres fills en aquesta etapa de les seves vides. Al final del document trobareu una extensa llista d’enllaços (Webgrafia) que us portaran a un ampli ventall de fonts d’informació on podreu aprofundir en tota la oferta disponible.

*En José, a banda de ser pare d’un alumne de tercer d’ESO, és catedràtic de Mitjans i Processos de Comunicació. Ha estat consultor de la Universitat Oberta de Catalunya per el grau de Comunicació i responsable del desenvolupament curricular de la família d’imatge i so des del Ministeri d’Educació. Productor audiovisual, és autor de vuit llibres i nombrosos articles relacionats amb la pràctica i l’ensenyament del sector audiovisual.

Va ser una xerrada molt interessant i pràctica on va resoldre molts dubtes que van sorgir per part dels assistents.

Gràcies Pepe!

El dimecres 17 de gener, vàrem fer el taller Adolescència i pantallesamb la col·laboració de Som Connexió.

Va ser una formació destinada a famílies d’adolescents compresos entre 12 i 18 anys. Aquest taller anava dirigit a com acompanyar als nostres fills i filles a incorporar el telèfon mòbil. Malgrat això vàrem parlar també de les diferents formes de pantalles i de la seva utilització. Vam veure que hi havia darrere d’aquestes, els avantatges, els riscos, les necessitats que se’n deriven igual que les possibles alternatives. Vàrem remarcar la importància de l’entorn familiar, i d’aquest com a referent. Fent doncs una autocrítica de la nostra pròpia gestió com a usuaris dels mateixos dispositius.

Vam poder discernir entre els tipus d’ús i com intentar fomentar un ús profitós davant d’un ús innecessari o inadequat. Seguidament, parlant de la importància d’arribar a consensos mitjançant pactes d’ús segons les necessitats i edats maduratives dels nostres joves. En els quals nosaltres ens puguem sentir còmodes i ells puguin acceptar i respectar. Tenint doncs sempre la via del diàleg oberta per a poder anar modificant i avaluant les premisses preses. Deixant clar doncs la importància dels límits i les conseqüències que poden tenir incomplir el pacte.

Alhora, vàrem parlar de les diferents opcions que tenim a l’abast per a donar el mòbil als nostres fills, és a dir, mitjançant un terminal familiar, un terminal personal, un terminal d’adults, etc. En els quals vam exposar també la importància de la responsabilització i la coherència dels adolescents per a fer-ne un ús adequat. Intentant doncs marcar un temps, uns espais, i unes franges d’hora, depenent de la situació i valors familiars. Tanmateix, el control parental va ser explicat, com una eina més dins de l’acompanyament i quines funcions creiem que poden ser útils per a aquest. I una conscienciació dels diferents hàbits cibersaludables que hauríem de tenir a la xarxa.

Finalment, vàrem exposar uns casos pràctics per a poder trobar estratègies conjuntes en situacions quotidianes per molts de nosaltres. Buscant doncs diferents eines per a poder arribar als nostres joves i tenir doncs una comunicació més efectiva entre nosaltres, mitjançant sovint una escolta activa, per a poder empatitzar amb els nostres fills i filles.

Carlota Trias

Benvolgudes famílies,

des de la Comissió Co-educativa i de Xerrades de l’Afa us informem de les pròximes xerrades sobre orientació:

• Dimecres, 21 de Febrer – Ikigai: Com trobar el camí a la vida. – Connexió en línia
  • Dimarts 5 de Març – I després de l’Institut, què? – Biblioteca Institut Leonardo da Vinci

.

Trobareu la informació i l’enllaç al formulari d’inscripció en el document adjunt.

Xerrades__Orientació-1.pdf

Hem preparat un taller dirigit a famílies de primer i segon de l’ESO pel 17 de gener sobre l’adolescència i les pantalles. Important! És un taller per 35 persones i, per això, cal inscripció prèvia. Us podeu inscriure en aquest enllaç.