Un mes d’abril ple d’activitats

Aquest mes d’abril hem pogut gaudir d’un seguit d’activitats molt interessants. Els nois i noies de 1r d’ESO han gaudit del taller d’invertebrats a càrrec d’en Sergi Romeu gràcies a l’Escola de la Natura. L’objectiu del taller ha estat entendre el concepte invertebrat, reconèixer les característiques dels principals grups d’invertebrats i conèixer alguns dels seus hàbits d’alimentació i reproducció.

Els invertebrats formen el grup d’animals més nombrós del planeta i aquest taller permet als nois i noies observar individus vius de diferents grups: mol·luscs, artròpodes, crustacis, insectes i aràcnids. Observem també com algunes espècies s’han adaptat al medi i han adquirit estratègies de camuflatge per passar desapercebuts dels seus depradadors.

Aquest tallers és una bona manera d’introduir el projecte sobre Vida i Evolució on es tractaran temes com la selecció natural, l’adaptació al medi, diversitat, …

Englobades en l’àmbit d’Educació Física, i per tal de treballar les dimensions sobre l’activitat física saludable, el temps de lleure i l’esport, s’han programat diversitat d’activitats.

Els nois i noies de 2n d’ESO han anat a fer escalada al rocòdrom que l’empresa de Blocat té instal·lat a Centelles.

També els nois i noies de 3r d’ESO han fet una visita gamificada per conèixer el Castell de Montjuïc i el seu paper en la història de Barcelona. A través dels fets històrics i els seus protagonistes, l’alumnat mantindrà un diàleg amb l’entorn per interpretar el Castell com un element clau de l’evolució de Barcelona.

Finalment, els nois i noies de 4t d’ESO han anat a visitar l’antiga presó Model. El Centre Penitenciari d’Homes va ser una presó situada al barri de la Nova Esquerra de l’Eixample de Barcelona. La Model és el projecte de recuperació i interpretació de la història del centre penitenciari: visites, xerrades, conferències i activitats per recordar els 113 anys de funcionament. Al principi, els van fer una explicació sobre les persones més conegudes que havien passat per aquest centre, com Lluís Companys i el Vaquilla, uns dels més coneguts. Després van entrar a veure-ho tot per dins mentre els explicaven més detalls. És interessant veure on s’allotjaven, on parlaven amb els seus familiars, el pati de fora, on passaven dia rere dia.