Visita a l’escola Vila Parietes

Els nois i noies de 3r d’ESO han visitat l’escola Vila Parietes i han pogut participar dels grups interactius en diversos nivells. L’objectiu és conèixer el projecte de voluntariat que l’escola duu a terme cada any per tal que els nois i noies del poble s’animin a ser voluntaris i es puguin dur a terme els grups interactius, una actuació d’èxit a les comunitats d’aprenentatge.

Els grups interactius són agrupacions heterogènies a l’aula on més d’un voluntari (professors, adult, alumne en pràctiques,..) dinamitza el treball de l’alumnat. Consisteix en treballar en petits grups i cada grup està dirigit o moderat per aquest voluntari. Durant la sessió es fan quatre activitats diferents, els alumnes van canviant d’activitat en un temps determinat per al tutor de classe. El treball en grups interactius consisteix en potenciar la interrelació dels alumnes, que ells sols, cooperant entre tots puguin realitzar l’activitat amb l’acompanyament de l’adult. Es pretén, entre altres objectius, disminuir la competitivitat, generar solidaritat i augmentar l’aprenentatge acadèmic.