La Sínia sobre rodes

Cada dia molts dels nostres alumnes arriben a l’institut amb les seves bicicletes. Davant aquest fet i aprofitant les inquietuds d’aquests alumnes, aquest curs hem creat un taller anomenat “la Sínia sobre rodes”.

Aquest taller neix amb l’objectiu principal de fomentar l’activitat esportiva com a escenari d’aprenentatge mitjançant l’ús de la bicicleta, potenciant d’aquesta manera l’autonomia, el respecte, l’autoconeixement i les relacions socials. A més a més, aquest projecte contribueix en l’educació en valors, treballant aspectes com la participació, el respecte entre els companys i a la natura, la cooperació, convivència, igualtat, responsabilitat, superació personal, autodisciplina, èxit, l’habilitat o la salut; tot treballant en un ambient distès i divertit.

Aquest 1r trimestre, al taller assisteixen 21 alumnes de 2n, 3r i 4t de l’ESO. Les sortides es realitzen cada divendres entre les 13,30 i les 15 hores (coincidint amb la franja de tallers), i els recorreguts són per les rodalies del nostre institut i la zona de Gallecs.

A les nostres sortides també s’ha sumat l’Associació de Famílies de l’Institut La Sínia en la figura del seu president, Frances Pedrajas, que ens acompanya a tots plegats sempre que li és possible i la seva feina ho permet. A més a més, el taller compta amb la col·laboració desinteressada de l’empresa de Parets del Vallès “Ravet Bike” i del seu gerent Lluís Martínez Ravetllat. Cada divendres, el Lluís i alguns dels seus corredors de l’equip, ens acompanyen per ensenyar als nostres alumnes tant aspectes de tècnica i domini de la bicicleta, com mecànica bàsica i manteniment.