Instal·lació Dona-Creadora

Aquest mes de març l’hem dedicat a la igualtat de gènere i l’empoderament de la dona. L’educació per a la igualtat de gènere és aquella que reconeix les capacitats de cada infant i jove, independentment del seu sexe, per promoure la igualtat real d’oportunitats en el respecte a la diferència, evitant qualsevol tipus de discriminació per motiu de gènere.

En motiu del dia de la dona treballadora, el 8 de març, s’ha fet el muntatge a l’entrada de l’institut de la instal·lació titulada Dona creadora. 

La instal·lació mostra en una paret la creació/aportació emmarcada d’una dona, però sense nombrar-la, i a la paret del davant,  una breu informació sobre la creadora i una fotografia. Una línia travessa el passadís i uneix la creació amb l’autora, barrejant-se entre altres línies d’altres obres/creacions. Aquesta instal·lació pretén visibilitzar diverses aportacions fetes al llarg de la història per dones, tot i les dificultats de la època.

A més, també vol fer palès que aquestes aportacions en àmbits com l’artístic, científic o humanístic,  transcendeixen per sobre del gènere de qui les ha fet. Així, la línia que uneix la creació amb la seva creadora genera un camí que recorre l’espectador sabent parcialment la informació necessària per tancar el sentit de l’obra, simbolitzant l’ocultació d’èpoques passades però també la encara necessària reivindicació del gènere.

Paral·lelament, durant cada setmana, des de finals de febrer, ens acompanyen a l’entrada i sortida de l’institut cançons com: “Girls on fire” d’Alicia Keys, “Ay mama” de Rigoberta Bandini, “La nit és nostra” de Roba Estesa i “Respect” d’Aretha Franklin.

Moltes gràcies als professors de l’àmbit Artístic i als alumnes que hi han participat per fer possible aquesta instal·lació.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>