Escola Nova 21 va presentar el mes de maig una crida oberta per seleccionar 200 escoles de Catalunya candidates a formar part d’un procés d’innovació al llarg de tres anys. Aquesta convocatòria ha catalitzat un interessant i profund debat en centenars de centres catalans, i s’ha tancat amb 456 centres educatius que han aprovat al Claustre i al Consell Escolar la seva candidatura. La qualitat i el compromís mostrat en les propostes d’aquests centres ha superat les expectatives del propi programa. Entre aquests hi trobem molts centres que ja destaquen per una trajectòria d’innovació sòlida i altres que consideren que estan en condicions d’iniciar aquest procés. Les candidatures dels centres són una mostra representativa del sistema educatiu català: 68% de públics i 32% de concertats; un 40% tenen, secundària; i un 15% són centres de màxima complexitat.
Aquest projecte neix de l’interès de molts mestres i professors, mares i pares, responsables públics i persones interessades en l’educació que prenen consciència de la necessitat de superar el model d’ensenyament transmissor i possibilitar que els infants i joves puguin gaudir a l’escola d’experiències d’aprenentatge rellevants i amb sentit, que els permetin esdevenir persones autònomes amb una vida plena. Però, quines són les competències que ho faran possible? Com garantir l’assoliment d’aquestes competències a tota la població? I quines pràctiques d’aprenentatge les desenvoluparan? Com es mesurarà l’assoliment dels aprenentatges?
Podeu obtenir més informació a l’adreça: Escola Nova XXI