El nostre centre ha estat escollit per formar part del projecte Escola Nova XXI

escolanova21Escola Nova 21 va presentar el mes de maig una crida oberta per seleccionar 200 escoles de Catalunya candidates a formar part d’un procés d’innovació al llarg de tres anys. Aquesta convocatòria ha catalitzat un interessant i profund debat en centenars de centres catalans, i s’ha tancat amb 456 centres educatius que han aprovat al Claustre i al Consell Escolar la seva candidatura. La qualitat i el compromís mostrat en les propostes d’aquests centres ha superat les expectatives del propi programa. Entre aquests hi trobem molts centres que ja destaquen per una trajectòria d’innovació sòlida i altres que consideren que estan en condicions d’iniciar aquest procés. Les candidatures dels centres són una mostra representativa del sistema educatiu català: 68% de públics i 32% de concertats; un 40% tenen, secundària; i un 15% són centres de màxima complexitat.

Aquest projecte neix de l’interès de molts mestres i professors, mares i pares, responsables públics i persones interessades en l’educació que prenen consciència de la necessitat de superar el model d’ensenyament transmissor i possibilitar que els infants i joves puguin gaudir a l’escola d’experiències d’aprenentatge rellevants i amb sentit, que els permetin esdevenir persones autònomes amb una vida plena. Però, quines són les competències que ho faran possible? Com garantir l’assoliment d’aquestes competències a tota la població? I quines pràctiques d’aprenentatge les desenvoluparan? Com es mesurarà l’assoliment dels aprenentatges?

Podeu obtenir més informació a l’adreça: Escola Nova XXI