Comencem el nou curs amb moltes novetats

El dia 14 de setembre vam iniciar el nou curs escolar al nostre institut amb una nova denominació oficial: Secció d’Institut La Sínia. Amb la instal·lació provisional gairebé acabada i amb un projecte educatiu innovador i agosarat, continuem l’aventura que vam engegar fa tres anys. Avui, gairebé 240 alumnes, 21 professors (tres dels quals a mitja jornada), una conserge i una administrativa (a mitja jornada) som els protagonistes d’aquesta història, juntament amb les famílies dels alumnes i tota l’altra gent que ens ajuda a tirar endavant.

El primer dia del curs, els alumnes dels diferents nivells van ser convocats en un horari escalonat per poder fer-los una rebuda especial i personalitzada, sobretot els alumnes de 1r ESO que s’estrenaven a l’institut. Com sempre, hi va haver nervis i sorpreses, però al cap d’uns dies ja tothom se sentia com a casa.

En un centre com el nostre, els inicis de curs no han estat mai fàcils. El creixement progressiu de l’institut comporta molts maldecaps: les obres a l’estiu per a la instal·lació dels mòduls nous, la feina de rehabilitació i adequació de les aules, l’organització del curs amb un nivell més (4t ESO), l’arribada de nous professors que cal integrar a l’equip docent, la dotació de les aules noves… Molta feina per fer en poc temps i amb pocs recursos, però amb molta il·lusió.

Malauradament, els nous mòduls van arribar pocs dies abans de començar el curs i no es van poder ocupar fins al cap de dues setmanes, perquè calia reparar-los i fer-hi les instal·lacions pertinents. Mentrestant, els alumnes de 4t ESO van haver d’ocupar espais alternatius (laboratori, biblioteca) i també van gaudir d’una programació especial amb diverses sortides (Centre Gaurdí de Reus, Museu de les Matemàtiques de Cornellà, Temple de la Sagrada Família de Barcelona).

Ara bé, al mes d’octubre la maquinària ja funciona a ple rendiment. Els àmbits, els PTI i els tallers avancen a bon ritme, s’han fet les reunions de pares i mares de tots els nivells i s’han programat gairebé totes les sortides i les activitats complementàries del curs. Però cada setmana sorgeixen noves idees, noves propostes, nous reptes per a un equip pedagògic dinàmic i ben avingut. La nostra Sínia no para mai!