Presentació del Model Educatiu

Vam assistir a la presentació per part del conseller Josep Bargalló i Mònica Pereña Subdirectora General de Llengua i Plurilingüisme del Departament  d’Ensenyament del nou Model Lingüístic del Sistema Educatiu a Catalunya. El nou Model proposa com a enfocament innovador un tractament integrat de les llengües, és a dir que no s’ensenyin de forma compartimentada, sinò lligades tant entre elles com a continguts de matèries no lingüístiques.També està pensat per a continuar garantint l’ús i coneixement del català com a llengua de referència a les escoles, el coneixement i domini de les llengües cooficials catalana i castellana en acabar l’etapa obligatòria i un coneixement suficient de com a mínim una llengua estrangera encara que és recomenable conèixer-ne més ja que segons els experts quantes més llengües coneixem, més fàcil ens resulten les noves.En la societat diversa que compartim també han de prendre més presència les llengües que no sent curriculars, si són parlades per molts dels nostres alumnes com poden ser l’ àrab, l’amazic, el xinès o el romanès, i que de forma extraescolar o optativa han de permetre un major coneixement i relació entre les diverses cultures que conviuen a Catalunya.

Van intervenir també il.lustres experts com Neus Sanmartí (UAB), Maria Gonzalez Davis (URL) Montserrat Forns (UB) i Lid King del Consell assessor d’Europa en matèria lingüística que han iparticipat des dels seus àmbits d’investigació a concretar el text i les propostes metodològiques.

Va tancar la sessió el Vicepresident de la Generalitat Sr. Pere Aragonès.