Taller EFEC Administrant els teus diners

Avui l’alumnat d’emprenedoria de 4t d’ESO ha realitzat un taller ofert per l’EFEC, Educació Financera a les Escoles de Catalunya, anomenat “Administrant els teus diners”, en el qual se’ls ha donat unes primeres nocions de la importància de l’estalvi i de portar un control dels ingressos i despeses al llarg de la seva vida.

Projecte Coneix-Me

La importància d’adquirir bons hàbits en  l’ús adequat dels medicaments des de l’adolescència és el principal objectiu del Projecte Coneix-Me de la Societat Espanyola de Farmàcia Familiar i  Comunitària (SEFAC).

L’alumnat de primer de batxillerat participa al programa pilot que es realitza a centres de tota Espanya per aconseguir un ús racional del medicament a mig i llarg termini.

Podeu trobar més informació al web:

e-Twinning Digital citizen – digital schools

A l’assignatura optativa de Computer Science de 1r ESO, aquest quadrimestre hem participat al curs e-Twinning en anglès, Digital citizen – digital schools. Hem compartit al web activitats amb alumnes i professors de nou països europeus. Hem après a utilitzar diferents aplicacions gratuïtes a la xarxa per comunicar, les nostres afeccions i curiositats d’on vivim, els diplomes de la “Hour of Code”, logotips o felicitacions digitals nadalenques.

A continuació, us mostrem alguns exemples…

Fes-te la teva Nadal 2018

Ja ha sortit el número 61 de la revista de l’institut El Cairat “Fes-te-la teva”. Felicitem a tots els membres de la comunitat educativa que han col·laborat en la seva elaboració.

Coneixem el món borsari

Els alumnes de 1r de Batxillerat que cursen les matèries d’Economia i Economia de l’Empresa han visitat la sucursal del Banc d’Espanya a Barcelona, on els hi han explicat les funcions d’aquest organisme dins el sistema financer espanyol. Posteriorment han visitat la Borsa de Barcelona, on han gaudit d’una primera experiència dins el món borsari.

Ha estat una jornada profitosa!

Fabra i els escriptors

La importància de la normativització de la llengua catalana gràcies a Pompeu Fabra ha estat el tema de la xerrada del professor emèrit de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya Ramon Pinyol i Torrents.

L’alumnat de batxillerat ha pres consciència sobre els canvis de l’ortografia al llarg dels segles i com les llengües evolucionen.  També ha recordat  les principals obres d’aquest autor.

D’altra banda, el centre ha celebrat el 150è aniversari del seu naixement amb una exposició dels seus llibres i amb  una selecció de paraules del Diccionari General de la Llengua Catalana.

Seleccionats consell escolar

El nou consell escolar incorporarà els següents membres,  triats a les votacions:

Sector pares i mares: Nuria Mura i Elisa Nebot
Sector alumnat: Annindita Serrat i Henry Sierra