Passeig per la Rambla

La Rambla ens fa viure la vida quotidiana dels barcelonins. Amb els ulls de les floristes, descobrim personatges de diverses classes socials i les seves relacions.

L’alumnat de primer de batxillerat ha pogut gaudir de l’obra de Josep Maria de Sagarra, La rambla de les floristes, i veure com els carrers ens mostren el rerefons de les ciutats.

Sharing to Learn

Are you ready to start a new Sharing to Learn project? Yes, we are!!!

Have a look at all our Language Assistants while organizing the school year. Enjoy this unforgettable experience.

Lírica tradicional a les nostres aules

Un any més, Adolf Osta ens recorda la importància de les cançons tradicionals europees en la nostra literatura: cançons amoroses, danses, romanços…

Ens remarca com aquest llegat tradicional ha influenciat les músiques actuals.

ESMORZAR A L’ERMITA DE LA SALUT

El passat 7 d’octubre, l’alumnat de 1r d’ESO va fer una caminada fins l’Ermita de la Salut a Collbató. Allà van menjar-se uns esmorzars espectaculars que havien preparat anteriorment a casa seva. Va ser un bon dia per establir lligams i coneixences amb els nous companys.

Taller “Soc diputat/Soc diputada”

Ja són moltes les edicions que l’Institut el Cairat ha participat en el taller Soc diputat/Soc diputada organitzat des de l’Aula Parlament dissenyat per el Parlament de Catalunya.

Mitjançant un joc de rol, els alumnes es converteixen en diputats i diputades per aprendre quines són les seves funcions i com funcionen els diferents partits dins del Parlament.

Gràcies a tot l’alumnat que ha participat vam ser escollits a participar en l’elaboració d’un vídeo divulgatiu, el qual té com objectius principals fomentar els valors democràtics, a aprendre a dialogar i prendre acords.

Us convidem a veure’l i fins aviat futurs diputats i diputades!

Schools on Air, the radio programme

Yesterday, some of our 2nd ESO students participated on the project Schools on Air, the radio programme of the primary and secondary schools at Radio Esparreguera.

Do you want to listen to it? Just wait until October 24th!

Ahir part del nostre alumnat de 2n d’ESO va participar en el projecte “Schools on air”, el programa de ràdio de les escoles i instituts a Ràdio Esparreguera.

Voleu escoltar-nos? Espereu fins el 24 d’octubre!

Acte d’excel·lència

Avui, dia 1 d’octubre de 2019, la nostra directora Laura Ayuso ha fet entrega dels certificats d’excel·lència als alumnes que van mostrar els millors resultats acadèmics durant el passat curs 2018-2019.

Moltes felicitats a aquests alumnes i a les seves famílies!

INVESTEU Erasmus+ KA229

Aquesta setmana dins l’Erasmus+ KA2 anomenat INVESTEU, que estem coordinant, els nostres horaris han estat molt atapeïts. Hem rebut la visita dels nostres coordinadors dels centres socis transnacionals: Sra. Marta Azevedo d’Entroncamento, a Portugal; Sra. Adela Queimadelos, de Vigo, a Galícia i Sra. Kathrin Stoppel de Lindau, a Alemanya. Amb el seu ajut, hem organitzat i gaudit de les primeres jornades de formació per a professorat sobre la tutorització de projectes d’investigació.
Hem comptat també amb la valuosa intervenció de Sergi Bonet, professor a l’institut Mare de Déu de la Salut de Sabadell, i les nostres expertes locals en guiar projectes d’investigació: Carme Piqué, Sagrari Fernández, Marisa Salgado, Anna Feixas, Juana Díaz i Patrícia Moreno. Hem realitzat, tanmateix, visites culturals i àpats conjunts.
En resum, una experiència fantàstica que ens ha atorgat noves energies i motivació per continuar les nostres tasques.

This week, within the Erasmus+ KA2 called Investeu, that we are coordinating, our timetable has been very busy. We have received the visit of our transnational partners’ coordinators, Mrs. Marta Azevedo from Entroncamento, Portugal, Mrs Adela Queimadelos, from Vigo, Galicia and Mrs Kathrin Stoppel from Lindau, Germany. With their help we have organized and enjoyed our first teachers’ training on the guidance of investigation projects. We have also had the valuable interventions of Sergi Bonet, teacher at school Mare de Déu de la Salut in Sabadell, and our local investigation guides: Carme Piqué, Sagrari Fernández, Marisa Salgado, Anna Feixas, Juana Díaz and Patricia Moreno. We have enjoyed cultural visits and some incredible meals together, too.
All in all, a fantastic experience that has filled all of us with new energy and motivation to continue our tasks.

Reunions famílies

Benvolgudes famílies,
Les reunions d’inici de curs d’ESO i BAT de les tutores i tutors amb les famílies tindran lloc els següents dies:

Us hi esperem a tots!

Coordinació Projecte Erasmus

Hem assistit a les jornades de centres coordinadors de projectes Eramus+ K2 organitzades pel Sepie a Madrid els dies 18 i 19 de setembre.

La professora Isabel Jiménez com a membre de l’equip impulsor de projectes Erasmus+ ha participat en aquestes reunions informatives en que es tracten temes com l’organització econòmica o la coordinació amb els socis.

Aquest curs 2019-2020 coordinem un projecte K2 amb socis a Galícia, Portugal i Alemanya que ens permetrà internacionalitzar el nostre projecte identitari Gust i Passió per Investigar i compartir experiències amb d’altres centres europeus.

Maria Martín, finalista d’Inspiraciència

L’alumna de segon de batxillerat Maria Martín ha estat la finalista del Relat Jove en català del Concurs Inspiraciència amb la narració “Dades confidencials”.

Aquest concurs té com a objectiu  fomentar l’acostament al pensament científic mitjançant la creació literària tant de joves com d’adults.

Podeu llegir el relat en l’apartat de narracions en català al següent enllaç.