“Mirar, fotografiar, llegir…la ciutat!” Taller al CCCB

Al novembre, els alumnes de 2n d’ESO de l’institut Caterina Albert hem anat per grups al CCCB a fer el taller de fotografia “Mirar, fotografiar, llegir… la ciutat”. Ara que ja hem anat tots, us voliem explicar com ha estat l’experiència i mostrar-vos algunes fotos perquè veieu el que hem fet i lo be que ens ho hem passat.   .

El taller consistia en varies parts. En primer lloc vam començar veient i comentant entre tots fotos de les que vam treure vocabulari important. Desprès ens vam separar en dos grups per classificar algunes fotos en diferents categories (poètiques, abstractes, espais buits i passatges) perquè l’activitat de després ens fos més fàcil. En tercer lloc vam anar al carrer i vam fer grups de 5 persones aproximadament, entre els que vam repartir les temàtiques anteriors, i vam sortir a fer les fotos pel voltant del CCCB.

Les monitores ens van donar tres normes: NO borrar, NO fer zoom i escollir les fotos entre tots.

Quan ja teniem les fotos, vam tornar al CCCB i ens van donar una mena de llibret perquè posem les fotos que havíem fet amb algunes frases d’alguns textos literaris que ens havien donat per fer un fotollibre.

Una setmana després de la sortida, a la classe de fotografia en curs, vam ensenyar els nostres fotollibres als companys i vam poder explicar com ens vam sentir i què va passar en aquella experiència.

La sortida va ser molt divertida i ens ha servit per aprendre moltes coses.